Sunrun Inc.
- Installing since 2007
- 17 areas served
- Licensed
Overview of Sunrun Inc.
With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.
What Sunrun Inc. customers say
Leonard Beloskur
Reviewed on Oct 29, 2026
Water damage for 11 years
Since solar panels were installed we have had water in our bathroom wall. Sunrun has been out 3 times and last time technician finally went in attic and saw moisture. Previous visits they only went on roof and who knows what they did. Technician told us there are numerous broken tiles where solar panels are. He also indicated that 11 years ago Sunrun was doing their own installation and were very busy and not doing it carefully and damaging roofs. Now after this last visit Sunrun is claiming this is unrelated to the solar panel installation even though before we had solar panels we never had water damage! Claim number is 20944372. This is totally unacceptable and shows this company does not follow through on issues. If it was corrected on the first visit we wouldn't have gotten more issues with the roof .
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
KTTV
Reviewed on Oct 27, 2026
Ineffective and Incompetent Customer Service
If I could give zero stars, I would. Months of excuses, supposed escalations, promised meetings, and virtually no progress. They assessed the system months ago and somehow still cannot tell me what is needed to restore it, yet they have no problem continuing to take my money. Their BBB responses make it sound like they are diligently working toward a resolution. My actual experience has been the exact opposite. The incompetence, lack of communication, and complete absence of accountability are astounding. Avoid this company.
Response from Sunrun Inc.
We are so sorry for the delay and frustration this has caused you, KTTV. We really want to make things right. Please send your details directly to resolutions@sunrun.com so our team can help you properly.
J. Zino
Reviewed on Oct 26, 2026
New install
The process was smooth and easy. We were kept informed during the whole process. Any changes were communicated promptly. Great experience
Response from Sunrun Inc.
Your review brightened our day! Thanks for taking the time to share your experience, and we're so happy you chose us as your solar provider. Welcome to the Sunrun family!
Jh
Reviewed on Oct 26, 2026
Horrible
I have had sun run for 10 years, they are the absolute worst. My solar has never worked properly. They are terrible.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
Kenneth Baxter
Reviewed on Oct 26, 2026
Extremely Disappointed with Sunrun Solar
Extremely Disappointed with Sunrun Solar — Over 4 Months Without Solar Our experience with Sunrun Solar has been extremely disappointing. We were undersold on panels, and when we tried to add nine more (increasing from 21 to 30), we were told we needed an entirely new system, including digging up the ground again. We purchased the warranty for peace of mind, but our system stopped working in July and is still down as of October 26. Our repair appointment has been canceled FOUR times, and we are now rescheduled for November 14. We keep hearing about parts delays, but nothing gets fixed. We have lost the entire summer of solar production, which we rely on to offset our winter electric heating costs. Now we face potentially enormous electricity bills, with no credit or compensation for over four months without service. What is the point of paying for a warranty if repairs take months and appointments keep getting canceled? We invested a lot of money and expected reliable service, timely repairs, and accountability. Instead, we have been left without a working system and no resolution. I strongly urge anyone considering Sunrun to research its warranty and repair service carefully. Solar is a major investment, and customers deserve better. Our system is still down, and this experience has been completely unacceptable.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
Dave
Reviewed on Oct 23, 2026
Great!!
Nothing but professional and very good setup. These guys were in and out and super nice to work with. I would recommend them anytime.
Response from Sunrun Inc.
That's wonderful to hear, Dave! We're glad the team took great care of you during the installation and truly appreciate you recommending us to others!
Derrick Hill
Reviewed on Oct 22, 2026
Final Solar installation at 111 Florida Street Springfield Mass.01109
The team was simply amazing. Extremely professional, respectful. I recommended Sunrun to my best friend and he is a customer too.
Response from Sunrun Inc.
We love hearing this, Derrick! We're happy the team made your installation such a great experience. It means a lot that you felt confident enough to recommend us to your best friend!
Joselle Allen
Reviewed on Oct 20, 2026
Roof replacement and panel removal and replacement.
This has been a nightmare. I had panels installed by Sunrun think in 2013. Had my roof replaced in August 2026. That went fine. The company that replaced the roof was okayed thru paperwork to do the removal and replacement per sunrun. Was informed that some of my panels wasn't working before removal but I was only told that during the replacement. Contacted Sunrun to inspect after reinstall and my panels had issues which I can see because not going in same direction. The roof roof company has started they will pay for my panels to be done correctly by Sunrun. Up to my third project manager in charge of my issue but no date on when then have schedule for repair. Just email follow up when I ask for status. This has been going on since September. No date for repair. Just the run around. Monthly payments has always been on time since I have had the panels. I was not told that some of the panels wasn't working until they reinstalled them. I can't give them five stars because I'm the one reaching out not them and nothing has been resolved.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
Daryl Lynn Dela Cruz
Reviewed on Oct 19, 2026
Avoid at all cost
The require $700 just to come out and check for any issue. I told them I should be under warranty. The argued that I am and the $700 is for “roll out and labor”. They will just install and give ZERO SUPPORT. Avoid this compqny.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
J S
Reviewed on Oct 19, 2026
Lease contract
Don't sign any contract until you fully understand the terms and have all questions answered and in writing. Customer service will not be helpful only try to expedite installations so your are locked in a 25 year contract.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
Steve Reed
Reviewed on Oct 17, 2026
Rip off!
Sunrun purchased my solar system from Vivint and my warranty is good until 2029, Now my Solaredge Hub is not connected to the WiFi so I cannot connect the app to see if it’s outputting correctly? I contacted Sunrun and they want to charge me $700 to send a technician out to troubleshoot the issue? Or they want to charge me $500 a year for warranty service!!!! WHAT A RIPOFF!
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear about your frustration, and we want to do everything we can to resolve it quickly for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com.
alon
Reviewed on Oct 14, 2026
Very disapointed
First if PGE is down SunRun follows basically shutting down the panels from charging the battery. Then its almost impossible to get support they dont answer the phone stop chatting without at answering the questions. Lastly i am not sure i am saving on pge bills
Response from Sunrun Inc.
We're sorry you're dealing with all these issues, Alon, and understand how frustrating that must be. If you have a moment, please send your address to resolutions@sunrun.com so our team can review everything for you. Thanks!
Sunrun
Reviewed on Oct 14, 2026
always courteous, professional and informative!
It's been a pleasure working with this team.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for your kind words! We're thrilled to hear you've enjoyed working with us and found our team courteous, professional, and informative. Thanks for being part of our Sunrun family!
Jason Phillipi
Reviewed on Oct 10, 2026
Worst experience in my life ever
Lied about the power they would provide for my family stating I would not have a electric bill except for the connection fee and my roof leaks that they refuse to repair at all
Response from Sunrun Inc.
Jason, we're sorry you've been dealing with concerns about yoru system and roof leaks. We've opened an escalation case so our team can review everything and reach out to help.
BrandonFromAuroraIL
Reviewed on Oct 8, 2026
Solar success!
The new Sunrun solar panels and Tesla powerwall 3 batteries are going to be great for our 5 bedroom house. The install team of Ning H, Shea R, and led by Jafet M were polite, professional, courteous and took time to explain everything going on. They cleaned up after they left the jobsite each day. They even installed my power wall batteries in my garage at my request, doing a difficult electrical run through my crawl spaces in the basement. Much appreciated and looking forward to enjoying the power of solar through Sunrun from day one. Colt M our sales rep explained everything up front and coordinated design changes with us. Was a pleasure from first meeting with Colt to install day. Can’t wait to add the panels to my app and harness the suns power, and reduce my dependence on the electrical grid.
Response from Sunrun Inc.
Thanks for sharing this, Brandon! It's great to hear the crew and Colt took such good care of everything, and that you're excited about having your Tesla Powerwall batteries. We hope you enjoy all the benefits of your system!
Apu
Reviewed on Oct 8, 2026
Horrible service
Worst solar company. My inverter was out in one year. They took 3 months to install the inverter which is covered under warranty. I had to make at least 30 phone calls. Representative has no clue. No knowledge. Please do not go to sunrun.
Response from Sunrun Inc.
We're really sorry to hear about the time it took and the number of phone calls you had to make while your inverter was out, Apu. If there is anything you're still having problems with, please don't hesitate to contact our team at resolutions@sunrun.com.
Mike
Reviewed on Oct 7, 2026
Solar install
They were great and friendly and very informative.
Response from Sunrun Inc.
We're thrilled to hear that! Thanks for your kind words about our team!
H Davis
Reviewed on Oct 6, 2026
Sunrun Review
I am satisfied with the process, everyone was good to work with.
Response from Sunrun Inc.
We love hearing this, H Davis! It's great to know you've been happy with this process and have enjoyed working with everyone you've worked with. Thanks for sharing your experience with us!
Repul
Reviewed on Oct 5, 2026
Worst customer service
One of the worst customer service I’ve ever seen in my whole life. We are keep paying more than contract price. We called them at least 10 to 15 times and every time they answered the case is elevated and will let you know. So I won’t recommend to anyone to use their services.
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear you're having billing and customer service issues. We'd like a chance to look into this. Please send us an email to resolutions@sunrun.com so we can get this escalated
Run From Sunrun
Reviewed on Oct 4, 2026
Don’t buy
Sunrun I am extremely frustrated and disappointed with how my solar system installation and service have been handled. My system has now been non-operational for approximately 19 months, yet I have continued making payments to Sunrun AND continued receiving high electric bills from my utility company. I was told when I purchased the system that my electric bill would be nonexistent or very low. Instead, I have been dealing with significant electric bills while also paying for a solar system that has not been producing power. Sunrun representatives have now acknowledged that my system is undersized. I was also told that the system was originally sized using my home’s square footage because I did not have 12 months of electricity usage history. The representative who sold me the system acknowledged that he did not advise me to wait a year before installing solar. To make matters worse, after months of being non-operational, Sunrun’s contractor identified serious problems with the original installation involving the mounts, lags, sealant, wiring, and roof, including concerns about the potential for roof leaks. My roof was replaced in April 2025. So I have been paying for a solar system that hasn’t been producing, still paying high utility bills, and dealing with potential damage to a relatively new roof. I have spent months contacting Sunrun, following up, waiting for inspections, waiting for reports, and waiting for repairs. This has gone on far too long. I need Sunrun to take responsibility and make this right. I want my roof properly restored, my solar system correctly repaired and sized, and the financial impact of having a non-operational system and continued high electric bills for 19 months properly addressed. This is not the solar experience I was promised. 19 months is unacceptable. @Sunrun, when are you going to make this right?
Response from Sunrun Inc.
We hear you, and we sincerely apologize for the frustration, long wait times, and poor communication you experienced regarding your system. Please send us an email at resolutions@sunrun.com so we can get this escalated immediately.
Barb
Reviewed on Oct 3, 2026
Incredible!
It was 101 degrees today in Orange, California and Josue and his crew installed my new solar system. They worked in hazardous conditions and did a magnificent job. I’m proud of this crew, and they deserve high praise for working under hazardous conditions. Thank you Josue and your crew!
Response from Sunrun Inc.
Thank you for sharing this amazing review, Barb! We're so glad to hear Josue and his crew took great care of you and remained professional throughout your installation, even in 101-degree heat!
CLP
Reviewed on Oct 3, 2026
Need Inverter and Backup Battery replacement
Solar went out April 2026, didn't notice until June 2026, reported to Sunrun. Was told it would take 3 - 4 weeks. It's now October and still waiting. Have sent multiple emails to our Case Manager. Only response is that it's been escalated, but parts are still on back order. Tried calling, asked for a Supervisor and was told I could only go through the Case Manager. In the meantime, our electric bill has skyrocketed due to the extreme heat.
Response from Sunrun Inc.
We're sorry you've been waiting so long for your inverter and battery replacement. We know how frustrating the delays and high electric bills have been. Please send your address to resolutions@sunrun.com so we can review this further.
Adam Ayy
Reviewed on Oct 1, 2026
Sales people sweet talk you then disappear
Sales people sweet talk you and make getting the panels on the roof an easy experience. BUT once the panels are on, you are on your own. Have had the panels for over 2 years (NEVER have been able to connect to the Tesla battery directly through the app; sales person said call a number--it was to an automated customer support line and still no help). More recently by account was charged 3 times instead of the usual auto-draft. Called the customer service line was told it would be fixed. Days go by; nothing changed. Went through the chatbot on the website. Got a reference number; nothing changed. As a mater of fact I was told that there was not a "formal" request and that it would be handled. Days go by STILL nothing. Customer service is embarrassingly bad. Avoid this company at all costs.
Response from Sunrun Inc.
We hear your frustration, and we take this feedback seriously. This is not the experience we want you to have with your solar and battery system. Please send us an email to resolutions@sunrun.com so we can get this escalated
Hugo g
Reviewed on Oct 1, 2026
Friendly person
Professional work, friendly person, Clear explanation of the work process
Response from Sunrun Inc.
Thanks for your kind words, Hugo! We're thrilled to hear our team was professional and took the time to explain the entire process from start to finish. We’re proud to be America’s #1 home solar and storage provider.
Bruno
Reviewed on Sep 30, 2026
Service and conduct
I had solar panels installed by Sunrun about two years ago, and unfortunately, my experience has been extremely disappointing. The sales representative gave me information that I now feel was misleading. I signed a 25-year lease for $182/month with a 3% annual increase. Looking back, I regret this decision and wish I had done more research before signing such a long-term contract. Six months after installation, I had my roof replaced. Sunrun removed and later reinstalled the panels, but they did not reinstall them according to the original design. Several panels were supposed to be on the east side and the rest on the north side. Instead, they placed all of them on the north side. I reported the issue, and Sunrun acknowledged the mistake. Their proposed solution was to move some panels and patch the existing holes. I was not comfortable with that solution. After numerous calls and discussions, they agreed to address the affected roof area, but insisted on using their own roofing contractor. I provided an estimate from my roofer, but Sunrun refused to pay it and provided a much lower estimate from their contractor. More than a year later, the issue is still unresolved. Meanwhile, my electricity bills are now significantly higher than they were before I had solar, and I am still paying the monthly solar lease. I have contacted Sunrun multiple times about the system’s production, but I was told they will not investigate the production issue unless I close the existing roofing case first. From my perspective, this feels like I am being pressured to accept their offer before they will address the production problem. Overall, this has been an extremely frustrating experience. I regret choosing Sunrun and would strongly encourage anyone considering them to do extensive due diligence. Carefully review the total long-term cost, annual increases, roof responsibilities, and what happens if the system does not perform as expected before signing.
Response from Sunrun Inc.
Bruno, we understand why you're frustrated with the roof issues, system performance, and higher electric bills. Please reach out to resolutions@sunrun.com so we can review this further.
About Sunrun Inc.
- 2007
- Installing since
- 3664
- Customer reviews
- 2.88
- Average rating
- 17
- Areas served
What Sunrun Inc. does
Services
- Installation
Licenses
- NO LICENSE REQUIRED
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Sunrun Inc. works
- California
- Colorado
- Connecticut
- Florida
- Hawaii
- Illinois
- Maryland
- Massachusetts
- Nevada
- New Hampshire
- New Jersey
- New Mexico
- New York
- Oregon
- Texas
- Vermont
- Virginia
Where to find Sunrun Inc.
Head office
225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104