Solcius Solar (Out of Business)
- Installing since 2013
- 2 areas served
- Licensed
What Solcius Solar (Out of Business) customers say
Suzanne Perdue
Reviewed on Apr 25, 2023
I was told by our sales rep from my smart house that I could use their roofer or mine and that all I had to do was send them the bill and that the roofing bill could be incorporated into our payment with Solcius.Our roofing job is finished, our roofer meets all the state of California requirements for licensing, bonding and insurance because he does not carry general liability insurance only liability insurance they are now saying they will not pay it. The job is completed. I would like to speak to somebody in high management at Solcius. My name is Suzanne Perdue.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Suzanne, we are incredibly sorry about the miscommunication. We will have out team look into this and reach out to you within 24 hours.
M. Brown
Reviewed on Apr 20, 2023
Worst Customer Service Ever!
Don't normally complain but this is the most ridiculous customer experience ever! Solcius has no problem selling you solar panels - that is the easiest part. Once sold -customer beware! Pray that you don't have problems (which you will). We had 20 panels installed. It took three different crews (and multiple phone calls) to actually get the panels working which only lasted three weeks when 11 panels quit working. My husband has called daily (sometimes twice a day) to get someone to come out and fix it or at least follow up but continually gets the run around. No one calls back and no one shows up and . . . you will never talk to the same person twice. The supervisors know nothing and do nothing. They make promises to call you or send someone out and . . . crickets! Finally got someone to come out and look at the panels (after my husband called multiple times) but he didn't know how to fix it, so he left. No one knows anything or follows through. The lack of attention to customer service is truly appalling. Not sure how long they will be in business and if I owned this company or worked for them, I would be embarrassed and ashamed. This company passes the buck, blames others, and makes up lies. Panels were originally installed beginning of February and as of April 20th still not working and still calling daily. Truly at wits end!
Response from Solcius Solar (Out of Business)
We are so sorry to hear about your frustrations. Unfortunately, this can often take more time due to local laws and regulations. We want to get your system up and running ASAP. This situation has been escalated to management so that it can have top priority. A customer service representative will be reaching out within 24 hours to address all of your questions and concerns.
MMc
Reviewed on Apr 19, 2023
Don’t let Solcius on your property.
Our system was installed 11/22. There’s been nothing but issues from day 1. First the installation crew didn’t follow design and could not put promised amount of panels on. We had to buy more panels to generate the estimated yearly usage. The salesman promised to pay the first 3 months of service then didn’t. Said because we got more panels at a “discount” so he couldn’t keep his promise. So basically we paid twice for their screwup. Once system was online (2 months late) we found that panels were incorrectly wired and one panel was not functioning. It is now 4/23, 6 crews have been to my house and still my system is miswired and not functioning properly. So long story short, DO NOT DEAL WITH THESE PEOPLE, the salesman lie. The installers don’t know what they are doing and the customer service is a complete joke.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
We are so sorry to hear about your frustrations. Unfortunately, I cannot find an "MMc" in our system. Please give us a call at (800) 960-4150 so that a customer service representative can look more into this and help resolve the issue.
Carla
Reviewed on Apr 11, 2023
Panels
Worst company, my panels were down about 6 months and I received a curtosy credit of $150. When my electric bill rose up to $1000.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Carla, we are sorry to hear that you had a bad experience. Unfortunately, due to the fact that we don't have your full name, we weren't able to look more into your particular case. However, we urge you to look at your solar app regularly so that we can catch problems and fix them as soon as possible. Please give us a call at (800) 960-4150 so that we can address any questions or concerns that you might have.
Kirk A. Moen
Reviewed on Feb 26, 2023
Colorado - Epic Failure
Solcius and Meraki charged me over $75K for solar panels, failed to right size the panels, promised generator backup, undesized that by half my kitchen only, lied about battery storage backuo, and my electric bill went from $150 to $250 UP to $350 to $600 MONTHLY after it was turned on Oct 2022.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Kirk, we are so sorry to hear about your frustrations. In order to get this problem resolved, we will have to reach out to get more information. A customer service representative will be reaching out within 24 hours. Rest assured, we are here to help.
Dean
Reviewed on Feb 16, 2023
Stay away, do not use this company
After numerous delays and excuses Solcius sent out a subcontractor to install the solar panels on my roof. I`m a disabled vet and have problems walking, so they installed the panels up against my roofs parapit, denying me the ability to safely access my roof without tripping over their panels. Also they installed the panels up against the base for my cooler, further denying me the ability to service my cooler for the summer months. I was told I could walk on the panels but can not do so safely. Numerous calls to customer service, trying to vocalize my issues to someone who can or does not have English as their native tounge, has resulted in many lies and excuses, someone will call you back, but they never do. Today I had to call 4 times within 30 minutes as I kept being disconnected while waiting forever on hold. Everytime I have asked to talk to a supervisor, I`m told they are never available. No supervisors, no calls back, no customer service. Two weeks after installition was finished and inspected I contacted the company to inquire when they were going to finish the install, I was told they had no knowledge that the inspection was done successfully. Apparently they contract out the work to people who obviously do not know or care about the job they are doing. I am on week 3 waiting for someone to call me back. I called their 800# 9604150 only to talk to someone I could barely understand to be put on hold, disconnected, recalled put onhold disconnected and finally connected to someone who once again said someone would call me back ( if I understood correctly what the lady was trying to say), I won`t hold my breath. I had to pick and choose some of my answers as I was not given the information needed to factfully provide answers. I don't know who made the panels but were assured they were made in Canada. Nor to I know what my system size, again no information given to customer. I was told they were going to put 20 panels on my roof and they installed 24. Use a different company, this one is only going to cause you problems, grief and aggravation. They are not worth the time and trouble, stay away, far away, you will be happy you did.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Dean, we are so sorry to hear that you've had a poor experience. We are contractually obligated to follow the solar proposal that you have signed. If you feel your proposal does not correctly reflect what is on your home, we want to resolve that as soon as possible. Unfortunately, we have serviced many people with the first name "Dean" and are not able to find you in our system. Please email us at customerservice@solcius.com so that we can address all of your questions and concerns as soon as possible.
GMeza
Reviewed on Jan 25, 2023
They need to update current customers with policy changes
As a company when they implement changes to their policy they need to send off a email or letters to current customer to inform them that policies have changes. **They no longer reimburse customers for system failures and extended lead times on repairs. Even if it happened prior to their policy change**1/22/2023 I was told during the process of the repairs that I would be compensated for the energy usage. When I called they said that was before we made this change to our policy change.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
We are so sorry to hear about your frustrations. We definitely want to look more into your particular case. Unfortunately, we aren't able to find you in our system. Please give us a call at (800) 960-4150 so that we can further address your questions and concerns.
Shawn
Reviewed on Jan 19, 2023
Installed used equipment and horrible customer service!!
It has been about 4 months now since my solar system was turned on by the utility and I am fully disappointed with this company and my experience. I have a 5.5kW ground mounted system with microinverters and after talking with a sales rep and paying more than 30k (before tax credit) I thought I would get top notch support. The install of the hardware was completed at the end of September and within two weeks the utility had come out installed the meter and turned on the system. The system came with a NEP gateway to monitor the production of the of each panel. They needed to be setup and after about a week I called the company to ask what the next step was. They simply sent me a link that sent me to a web page to register so that I could monitor the panels remotely online. This did not work though because the NEP gateway fed the server and was not setup at all. Not wanting to wait on them and excited to view the panel production, I found the gateway manual online and set it up myself. Part of the setup was to retrieve the serial numbers from microinverters. This is when I noticed that the microinverters appeared to be used equipment. The serial numbers were all over the place and it was obvious some had been a little knocked around. I don’t know why they would install used equipment but fine the warranty is for 25 years so if they go out, they will replace them. Well surprise, surprise the monitoring system showed that one of the microinverters was not producing. It took multiple phone calls and after two months they finally sent someone to come look at the system and even then, that person just determined it was bad. It took another two weeks to get another person out to replace it…and the one they installed was obviously used and didn’t work. So, after 4 months still, I’m still not producing at full capacity. The customer service people are very nice but there is a language barrier with most and there is full push back to try and not get someone out, including having you troubleshoot the system. I will not make this longer but there is a lot of additional frustrating conversation and experiences I have had trying to simply to get my system working. I highly do not recommend this company especially at their prices. I am sure you can get this treatment and lack of follow through for less money. This higher price tag does not come with better customer service. Keep looking.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Shawn, we are so sorry to hear about your frustrations. We definitely want to get this issue resolved for you as soon as possible so that you can start seeing the production of your solar energy system. A customer service representative will reach out within 24 hours so that we can fix the problem at hand.
Jessica Bell
Reviewed on Jan 1, 2023
Charged for non functioning system
6 months after contract was signed, my solar panels were finally installed. I received my first monthly bill before my system was even functioning. I was promised I would be reimbursed. I received reimbursed for the first month but they refused reimbursement for the second month. My panels are finally operational as of December 28th but the billing cycle started December 12th. When I called for reimbursement for the 1/2 month when panels were not operational, they refused. I’ve had no luck speaking to anyone but the call center and they will not allow me to talk to a manager or anyone else in billing. I should not have to pay for days the system was not operational due to their negligence on getting proper inspections to the energy company. That is theft.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Jessica, we are sorry to hear about your frustrations. We want to make sure that you have a good experience throughout your solar journey. This particular case will be escalated to management so that we can address all of your questions and concerns.
disabled vet
Reviewed on Nov 19, 2022
BUYER BEWARE!!!!PLEASE READ THIS . THEN RUN AWAY!!!!!!
From the salesman giving false promises and convincing me to drop previous contract i had. I was told i would get the same system which was lg neon 2 series panels with micro inverters not string inverters. for less then what i was paying . which was 84k.!!!! so Solcius shows up for panel upgrade and cuts big hole ion wall then tells me he is going to drop the amps in my panel . i stopped him right there. then they said 3 min later they had to stop due rain coming. that was 2 months ago. Then they show up a day early to install the wrong system . Almost like they purposely did that you get a jump on me before i started asking questions . Instead of micro inverters they gave me string inverters with power optimizers. Lets look at what im actually saying right here. They are trying to tell me they never promised these things. Which means i on my own accord decided to cancel my other contract. to get lesser of a system for$84,0000 . That makes zero sense. The installation crew topped it off with the destruction of my roof, trusses and a bunch of spray paint that isnt even close to matching and a dozen glued tiles or more. It looks like a bunch of cavemen . But im not done yet.... literally put 2 of the long lag bolts holding the panel frame on the roof. Have gone through my truss splitting it in 2. Then proceeding out the side of my stucco wall under the eve .They did not make pilot holes into the trusses before setting the huge lag bolts into my trusses . now i have split trusses throughout my house. the rrof jacks they put in are installed on top of the dam roof tiles LMAO. They charged me 3700 for the permitt. im a !00% disabled vet . i dont pay for permitting. I told my project manger this from my smart house .. lol that name is fitting . Nothing smart about them , This company has been bought out by another one . My last issue is i asked for an invoice for everything im paying for . Ive attempted to get this 2 times . They refuse to give me what is by law required . With all this said and done. It is flat out a breach of contract, gross negligence , among a few others i wont mentionon here . Thanks for everyones time . Please save the oh were so sorry crap. and that you will get back to me. cuz no you have not . But you really really should!
Response from Solcius Solar (Out of Business)
We definitely want to fix this issue ASAP! We take this very seriously. We would like to reach out, however, we aren't able to find you in our system because you have submitted your review under the name "disabled vet." Please give us a call at (800) 960-4150 so we can resolve this problem.
Ryan Ussing
Reviewed on Nov 8, 2022
worst solar company
These guys did great for the installation. then I PAID them again to remove the panels so I could get my roof replaced and I waited 3 months for them to come to complete the service and it never happened. when I finally had to cancel and have another company do the work, Solcius told me they would cancel my warranty. At this point, I would say that even if I did have a warranty issue there is no way that they would even look at it. I tried to make it work but these guys provide no service after the sale. DO NOT USE THESE GUYS.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Ryan, I just spoke to the warranty department for clarification. Unfortunately, we have a tech shortage and weren't able to get someone out. Because of this, you wanted to hire another company for the uninstall/reinstall. We, of course, reimbursed your payment for this service. The reason the workmanship warranty was cancelled is because we are not able to warranty/cover a different companies work. However, the warranty on your system still stands as long as that company didn't break anything in the process of uninstalling/reinstalling your system. We are sorry for the miscommunication. A customer service representative will be reaching out shortly to address any other questions and concerns that you might have.
Kristy Rolloff
Reviewed on Nov 1, 2022
Never EVER go through this company EVER
If I could give 0 stars I would, this is THE WORST company I have EVER dealt with they do not CARE one bit about their customers. The amount of AWFUL reviews this company has is insane to me if you actually read through them. This is been now a years process for us, they have no communication their customer service is awful they just say "some one will call you back" and when you ask to speak to a manger they say there is none... For over a year now we have had problems. Our HOA required nets under our solar panels and they stated in our contract they would put them up... did they? Nope !! and my husband and I have now called over 50 times trying to get help get rid of our bird problem from the no nets, it is ruining our roof and my dog has now become sick from the amount of bird poop in our back yard. Not only is this happening but the beginning installation was HORRENDOUS. We NEVER knew when someone was coming they just would show up as well as they installed our panels wrong and NEVER told us.... It took over 8 months to get it fixed and now we have awful birds ruing our home and health....THIS COMPANY SUCKS NEVER GO WITH THEM I WILL CONTINUE TO WRITE REVIEWS AND TELL EVERYONE I KNOW TO NEVER GO WITH THIS COMPANY GO WITH ANYONE ELSE!!!!!! I will upload pictures of my awful backyard
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Kristy, we are so sorry to hear that you haven't had a great experience. I have escalated this issue to our management to assure that we resolve these issues. Additionally, we will be calling to address any other questions and concerns that you might have.
Stan Walker
Reviewed on Oct 27, 2022
WORST Company ever!! - Application NVE-113841
By far this is the WORST company I have ever had to deal with. I have had neighbors asking who installed my Solar and I have to honestly say stay away from Solcius. NO WAY would I ever recommend this company to anyone wanting Solar. Better Business shows them having 152 reviews, 152 complaints in 3 years of which over half are in the last 12 months. The have been business for 8 years. I would argue this is more of a start up company based on my interaction with them. We started the application (Application NVE-113841) for Solar with Solcius after we moved into our home in January of 2022. We did not lease. We paid cash of over $25K with 80% down to this company. On their contract it mentions they have 240 days to have Solar installed pending any problems. I guess this also means due to their incompetence that it may take longer than the 240 days. We are past the 240 days as of this date. The problem is NV Energy in Nevada is telling Solcius that our system size is too large and for them to submit an Engineering Calculation to justify the size. Seems simple enough but after 8 months Solcius still cannot figure it out. In fact in earlier conversations I had with Solcius they wanted to downsize my system and when I asked how would I be compensated for the Solar panels that would be removed for which I already paid their customer service had absolutely no idea. At that I said I have no faith in Solcius that I would be reimbursed and no way am I downsizing. This is your mistake so Solcius needs figure it out! In the meantime I have panels on my roof doing nothing but collecting dust and losing efficiency over time and now we are approaching fall and I've lost all the credits that I should have been getting over the summer months from my electric company. Solcius says they pride themselves on their cutomer service but at best they are a joke. Yes, when you do call and get someone on the line they are very nice but that is where any help they can give stops. The below timeline says it all! There are never any followup's from Solcius customer service on your solar project. In the past 8 months only 2 text message were received from them on an update! YOU as the customer have to be the proactive one and calling weekly for updates and even then their customer service are only reading from the latest "notes" in front of them concerning your application that some manager or supervisor may have input and if you try to ask for a name of a manager or the person working your application they will tell you they can not give out that information. One of my last call was to a "Jose" at customer service on October 17 and he told me the same thing again that I have heard for months that "it is being worked" Worthless information!! In fact he left me on hold for over 22 minutes so he could check on the status until I was disconnected and had to call back. Last call today on Octover 24 was to a customer service rep "Lovely" and again the same thing. "no update". Timeline as follows: *February 18 2022 Signed contract with Solcius *February 22 2022 Had to re-signed contract due to Solcius needing to make corrections on contract for incorrect solar panel wattage. *April 1 2022 Solar Panels and equipment installed. City of Henderson, Nevada approved Solar install also in April. The whole month of May went by with no updates because Solcius never got around submitting the application. *June 7 2022, Email from NV Energy to Solcius. Interconnection Application NVE-113841 is Awaiting Documentation: Solcius LLC will need to fill out the Non-Incentive Documentation Required form to verify or update information, upload the final building inspection paperwork and any other pertinent documents, and generate an Interconnection Agreement which will require signatures from the host customer, property owner, and system owner. The Interconnection Agreement can either be downloaded, then uploaded with complete signatures, or e-signatures requested using PowerClerk's DocuSign program. These requirements must be submitted within one year of 6/7/2022 or application NVE-113841 will be canceled. *June 22 2022, Email from NV Energy to Solcius. Application Corrections are Required for NVE-113841 60 days from 6/22/2022 or this application will be canceled: "System size is too large. Please submit Engineering Calculations stamped by a Nevada Licensed Electrical Engineer in order to justify system size." *June 25 2022 I emailed Solcius; This is the 2nd time I received email stating errors on our application. No reply from Solcius! *June 27 2022, Email from NV Energy to Solcius. Solcius LLC must log into PowerClerk to review the correction notes in the application, make the required changes, then resubmit the form. "System size is too large. Please submit Engineering Calculations stamped by a Nevada Licensed Electrical Engineer in order to justify system size." Corrections must be made before 8/21/2022 (which is 56 days from now) or this application will be canceled. Again I emailed Solcius customer service on June 27 concerning our connection with NV Energy. Was supposed to hear back with a status and not have heard back. Basically Solcius has dropped the ball twice now getting proper documentation to NV energy. *July 11 2022, Email from NV Energy to Solcius. Solcius LLC must log into PowerClerk to review the correction notes in the application, make the required changes, then resubmit the form. "System size is too large. Please submit Engineering Calculations stamped by a Nevada Licensed Electrical Engineer in order to justify system size." NV Energy will resume review of the application only after corrections are submitted. Corrections must be made before 8/21/2022 (which is 42 days from now) or this application will be canceled. Again another follow up email to Solcius and still nothing heard. This is the third time Solcius dropped the ball. *August 15 2022, Email from NV Energy to Solcius. Solcius LLC must log into PowerClerk to review the correction notes in the application, make the required changes, then resubmit the form. "System size is too large. Please submit Engineering Calculations stamped by a Nevada Licensed Electrical Engineer in order to justify system size." NV Energy will resume review of the application only after corrections are submitted. Corrections must be made before 8/21/2022 (which is 7 days from now) or this application will be canceled. Again a follow up email to Solcius and still nothing heard. This is the fourth time Solcius dropped the ball. And to make matters worse our application is within 7 days of being cancelled *August 22 2022, Email from NV Energy to Solcius. The application for the system was not completed in a timely manner and this application has been canceled. NV Energy CANCELLED our application due to the numerous failures of Solcius to to work the application. *September 24 2022 Solcius had to pay NV Energy an application fee to reinstate our application. As the customer we had to resign new documents. *October 12 2022, Email from NV Energy to Solcius. Solcius LLC must log into PowerClerk to review the correction notes in the application, make the required changes, then resubmit the form. NV Energy will resume review of the application only after corrections are submitted. Corrections must be made 60 days from 10/12/2022 or this application will be canceled. *October 17 2022 Solcius LLC must log into PowerClerk to review the correction notes in the application, make the required changes, then resubmit the form. NV Energy will resume review of the application only after corrections are submitted. Corrections must be made before 12/11/2022 (which is 56 days from now) or this application will be canceled. *October 26 & 27 2022 Spoke with a "Collin" Asst Mgr. The individual(s) working my Permission to Operate a "Julie"; "Alex" and "Furena" at Solcius have failed to provide any additional updates since October 12 which was the last date my electric company disapproved mu permission to operate.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Stan, we are very sorry about your frustrations. I have escalated this to a manager and they are currently looking into this. We take this review very seriously and can assure you that we will do everything possible to resolve this issue.
Debbie
Reviewed on Oct 27, 2022
Don’t choose this company
In the beginning of starting this project I was very happy with Solcius. The installers were great. But my solar has been approved to be turned on since Monday and it’s still not working. I can’t get an answer to when someone will come out and fix it and when I call to ask to speak to a manager I’m told by the people on the phone (not just one) that mangers don’t want to call and talk to customers. WHAT?!? I am very frustrated and feel I have made a 30 thousand dollar mistake. I will never recommend a company where it’s employees tell you mangers can’t be bothered to call customers back. Don’t use this company.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Debbie, we are sorry to hear about your frustrations. It is possible that we simply need to reboot your system. However, I am not able to find your project in our system under the name "Debbie." In order to look into it, we will need your full name. Please give us a call at (800) 960-4150 so that we can help you asap. This also seems very atypical of our management. They are always willing to talk to customers, however, sometimes they are in meetings and aren't able to. Rest assured that your customer service representative will be able to assist you and make sure your system is up and running.
Harold
Reviewed on Oct 18, 2022
Broken promises
Don't do business with Solcius it's my opinion they're too big to give good customer service or do their work in a timely fashion which is to the detriment of the person wanting to have solar installed on their house, after almost 6 months of waiting for my install I was scheduled, was called repeatedly 2 weeks or more before my installation date to make sure I was going to be there as they're installers would need to enter my gated backyard was going to be a ground mount my last call from them to verify schedule was on a Friday before install was supposed to happen on a Monday 6 months into this contract the installation site is an Airbnb had to cancel all my scheduled guests and block my calendar for a total 5 days is what I was told the ground mount would take, I drove to my Airbnb 108 miles from my home on a Sunday night so I would be there bright and early Monday morning Monday morning came and went Monday afternoon still showed no call no text no email so I started calling them found out they claim they didn't have all the hardware to do the ground mount from what I read now and some of the reviews that's an excuse they often use so they were a no-show so I canceled with them after waiting almost 6 months their promise of an installation date to me then became part of the contract so there no show to me was a breaking of their contract with me so I canceled now they want $4,100 a 15% cancellation fee so I'll be taking them to small claims court as I do not feel I owe this
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Harold, we are so sorry to hear about your frustrations. Unfortunately, I am not able to find you in our system solely under your first name. We want to look more into your project so that we can make sure that this doesn't happen again. Please give us a call at (800) 960-4150 so that a customer representative can address all of your questions and concerns.
Chris Romero
Reviewed on Oct 10, 2022
Regretful.
System installed quickly and incorrectly per submitted schematics . Week of install it failed inspection twice. Resubmitted plans approved weeks later through Electric Company. As of Sept. 22 Solcius has not addressed necessary documents for final inspection to move forward. Regardless of several calls and repeated being lied to, project still is at a standstill. All this nonsense that has occurred and continues has made me very regretful as well as unsettled to my future with this company/system.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Chris, We are so sorry to hear about your frustrations. I escalated this case to management. They let me know that we have resubmitted the correct information to PNM, but their turnaround time is very long. A customer service representative is going to reach out shortly to address any other questions and concerns that you may have, but rest assured that we are working to get your system up and running ASAP.
Mejgan
Reviewed on Sep 23, 2022
Solcius does not believe in customer service
My previous review was about My Smart-House who sells Solcius panels. This one is about Solcius. I have been trying to get a hold of a supervisor/manager for over one wee now, and lo and behold all the managers seem to be in one long meeting. That is the answer I have received each time I called. I am told someone will call me back right away, and nothing happens. They are very good in misrepresentation. 9/21 I sent a long email explaining everything all that has gone wrong with my project to higher level managers & VPs. No one has even bothered to acknowledge my email yet. I am literally forced to look into taking legal actions at this point. Already reached out to a few lawyers as I am just simply over this. The whole project was supposed to take 6-8 weeks. I am not 8 month into it with nothing to show but lies. I would give them minus points if that was an option. DO NOT USE THIS COMPANY!
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Mejgan, we are so sorry to hear about your frustrations. A customer service representative will be calling you shortly to answer all of your questions and concerns. We can assure you that we are doing everything possible to get your solar system up and running as soon as possible. We are so sorry for the delays and want you to know that we have eyes on your project.
charmaine
Reviewed on Sep 15, 2022
customer service
I have attempted to contact them. I only get recording and left on hold for over 10 minutes. I need an evaluation for my panels and service to determine why I am not producing sufficient energy with more than enough panels. My panels have been cleaned. I find it disturbing you cannot contact a human being to obtain customer service and service consultation.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Charmaine, we are sorry to hear about your frustrations. I just looked at your account and listen to your call. It sounds like as you were writing this review you were also talking to a customer service representative. We are glad to hear that you were able to get in touch. Please email us at warrantyrequests@solcius.com so that we can make sure your system is producing correctly. I will also have a customer service representative reach out to answer any other questions and concerns that you might have.
Shawn Hamilton
Reviewed on Sep 15, 2022
Older people BEWARE high pressure sales and you WILL NOT
I was made a lot of emptie promises from there sales people . Non of it was true i was promised a 58 a month bill not even close they do not take into account your gas appliances and when i ask was told it would be no big deal . My fault that i fell for there fast high pressure salesnow im out 40 or more per month then i was paying
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Shawn, we are so sorry to hear that your system isn't working the way that you thought it would. A customer service representative is going to look into your case and give you a call so that we can resolve this issue. Solcius is your solar fulfillment company. If you had issues with the sales process, we urge you to reach out to the company that sold you your system so that they can resolve the issue.
RickMN
Reviewed on Sep 6, 2022
Poor customer communication & secheduling
This is in regard to our experience to date working with Solcius from here in Minnesota. We purchased a home with the solar solution in place. Because of a hailstorm impacting our home in May the roof needed to be replaced. This of course meant that the solar panels had to come down for the work to be completed. This is where the poor experience began! This is not a Customer Service issue. Customer Service was available...after 20 or 30 minutes on hold...but they are ineffective in solving scheduling issues. If you take someone's money the least you could do is put them on a calendar (whether it be 2 weeks or 2 months out) so they know that the work will be completed at some point. The uninstall of the panels took over weeks to schedule. We were finally able to get hold of a customer rep who actually called the DM here in Minnesota and got us scheduled. Why do you have call backs and voicemails as an option when you NEVER respond to them!! We left 4 voicemails and 3 callbacks with no response! Coming from 30 years as a customer service manager this is a poor business practice. So, we finally got the panels removed and the roof replaced after 3 months. We are now in the same boat trying to get hold of anyone to get our panels put back on the roof so we can benefit from what little sun is left here in Minnesota before Winter arrives. Keep in mind that we have already PAID for this service! We intend to expand our solar system in 2023 but Solcuis will NOT be a vendor we consider. The only reason we gave you 2 stars is because the uninstall crew was awesome.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Rick, we are very sorry to hear about your frustrations. We are also surprised to hear that you haven't had a good customer service experience as we pride ourselves on having a very responsive team. Either way, we want to make sure that you feel listened to. Unfortunately, we aren't able to find you based on the information that solar reviews have given us. We have many customers named Rick who live in MN. Please update your review with the first and last name on your project so that we can fix this issue ASAP.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Additionally, you can call us at (800) 960-4150 from 8-5 MST and a customer service representative can assist you right away.
Trayce Martineau
Reviewed on Aug 30, 2022
Terrible customer service, very little communication
It took months of emails and calls to actually get in contact with a human. My concern was over the tax rebate they advertised to me. There was no real direction given when it comes to this, and given that I'm not very knowledgeable when it comes to taxes, it was disappointing that I went through all that trouble just for them to tell me I have to take care of the rebate myself. What does that even mean? Looking through the city, county, and state websites, it doesn't even look like there is a solar rebate. If that information is correct, Solcius lied to us saying we could get nearly $10k in rebates and automatically apply it to our loan, or use it personally. Doesn't look like that's an option. The panels seem to work fine, but it's not really worth it if I have to deal with such a horrible company.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Trayce, we are sorry to hear about your frustrations. We are also surprised to hear that you had a hard time getting in contact with our customer service department as we pride ourselves on having a quick response time. Although this shouldn't happen again, feel free to reach out to us at (800) 960-4150 if you ever need an immediate response. We are not tax professionals. We suggest reaching out to a tax professional as they will be able to help you with your solar tax credit.
Larry P
Reviewed on Aug 29, 2022
Solcius and My Smart House are the WORST COMPANY!!!
I decided not to go with this company after I found out they lied about so much and even though everything was canceled within one day they still filed on my behalf for NEM Application with SCE and I’ve been trying since May to get this canceled and haven’t had any luck. NO one from My Smart House will return a phone call if I can even if I’m able to leave a message, most of the time you are either cut off or voicemails are full. I even filed a complaint with the BBB and the response they got back from them was this was resolved. Today I heard back from SCE and they haven’t been able to cancel the Solcius/My Smart House application. My advice is to NOT USE THESE COMPANIES. I even talked to a guy named Brandon Vizzi in May who even followed up with me in an email saying this application was canceled and everything in their system was updated which has turned out to be another lie. The only reason they are getting any stars is because you have to give them something in order to post a review.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Larry, we are so sorry to hear about your frustrations. It looks like your cancellation request is pending as of 8/17. That should be going through very soon. If you had issues with the sales process we encourage you to let My Smart House know as we are separate companies. We would like to look more into this issue. A customer service representative will be reaching out shortly to address any other questions or concerns that you might have.
Guiping
Reviewed on Aug 16, 2022
Very difficult to get service support
It is very difficult to reach service support of Solcius. 1. You are stuck with a hard-to-connect phone number. The only way to reach Solcius' service support is through the phone. It takes a long time to connect to a support staff if you persevere enough. Leaving a call back number does not mean much -- I did not get any call back. 2. Support staff is not much of help. Even if you get lucky in connecting to a support staff. He/she can not provide much help. According to my experience, Solcius does not have a support system: they do not have a customer or site ID, there is no case number. At the end of your finally connected phone call, all you get is a promise that someone will contact you. No confirmation email acknowledging your inquiry or request. In my case, my solar system got disconnected from the network on June 30, 2022. It is still disconnected as of today. I am writing this review while waiting on the phone. It has been 30 minutes. The automatic voice player keeps saying "Due to high call volume, your wait time may be more than 5 minutes."
Response from Solcius Solar (Out of Business)
We are so sorry for the delay and for your frustrations. I would like to look more into your case. However, because "solar reviews" hasn't provided us with your full name, I am not able to find you in our system. Please update your review with the information connected to your solar project so that I can resolve this issue immediately.
Patricia Toyne
Reviewed on Aug 3, 2022
TERRIBLE CUSTOMER SERVICE AND PROBLEM NOT SOLVED
Good Afternoon, I have called your 1-800 number no less than 10 times and they are of no help so please do not respond for me to just call that number. I am hoping that perhaps someone in your department might get me to someone who can help me with my issue. When I call the 1-800-960-4150 the agents I have spoken to are rude and of very little help. Last year from early August to late March of this year my solar was not working. I was a new home owner and it was my first time dealing with solar as well. When I started paying more attention to my energy statements I receive every month I saw that my bill every month was around $175 - $200 a month and this is when I contacted both Solar edge and then Solcius. It was determined that my solar was inoperable from early August 2021 to April 2022 and that the inverter box needed to be replaced. It was replaced in late March or early April. At the time the technician came out he showed me how to read the meter and also when I should call Solcius to let them know it wasn't working properly. It sounds silly but he showed me how if the arrows on the meter were pointing to my house then it was working properly but if the arrows were pointing away from my house then it was not. After the installation I watched this like a hawk because I had to pay $2000 for the better part of the last year it wasn't working and I have watched the arrows on the meter. For the April - June energy bills my cost was about $10 - $25 and the arrows on the meter were pointing towards my house as discussed with the technician who installed the new inverter. In June my system required a re-boot because the arrows once again were going in the opposite direction. After the re-boot the arrows were pointing towards my home again. Then in July it happens again, I call the 1-800 number and as I stated the agents were not only rude they would not do another re-boot and would not allow me to speak to a manager and state that my soloar is working fine. I don't know what their definition of fine is but going from $25 to $216 for a house that supposedly has solar working "just fine" but that does not seem fine to me. I get my July bill and it has gone up once again to $216, I observe the arrows on the meters, see there are going in the other direction and I promptly called Solcius. One agent's suggestion was for me to get more panels installed. I live i a small home and find it interesting that you can look back to a Summer month in 2020 when the panels were clearly "just fine" and my energy bill was about $11 - $15 monthly in the hottest months in California but my energy bill jumping to $216 again is considered "just fine". I am not wanting to pay another $2,000 energy bill next year because something was wrong with my solar. Not sure what the purpose of solar is if it isn't going to work. Clearly the system needs to be tended to, I am not a solar professional but I can read an energy bill statement and I do see that something is not working properly. I have no interest in forking over another $2,000 to SCE because someone on your 1-800 number stated, my panels were "just fine". Thank you for your time. Best regards, Patricia T
Response from Solcius Solar (Out of Business)
Patricia, I am sorry to hear about your frustrations. I am surprised to hear this as we pride ourselves on having an amazing customer service team. I will have someone reach out as soon as possible so that we can get this resolved. Thank you for bringing this to our attention.
John In Texas
Reviewed on Jul 26, 2022
Should of checked the Reviews
Well, I had a Rep come by to talk about the solar service they offered. I originally agreed to have them put the panels in on a Friday and later that night, I did some research on the complaints and reviews. I cannot believe that I did not do my due diligence but once I read the reviews, I immediately went on and did the Cancelation notice in the copy of the agreement. If you guys want to have and keep customers, have your Reps and Contractors be honest with the potential customer. I more than likely will not Recommend this company and I will tell any potential customers should they ask to do their research. By the way, Love the Power Point presentation. That Power Point Ranger did a good job.
Response from Solcius Solar (Out of Business)
John, we are sorry to hear that you are frustrated. Unfortunately, I wasn't able to understand exactly what happened because of the lack of information given. Please provide us with your first and last name, or give us a call at (800) 960-4150 so that we can help you ASAP.
About Solcius Solar (Out of Business)
- 2013
- Installing since
- 300
- Customer reviews
- 3.55
- Average rating
- 2
- Areas served
What Solcius Solar (Out of Business) does
Services
- Installation
Licenses
- CR11-318026. B/C10/C39/C46-976336. EC.0101527. EA765731. C2-0083183. HIC-13VH0948. EL-1493534. E200 – 9545554-5501. . EC-32880. . EL2-M114247. 4800. GB98/EE98-396621. HIC-7420.
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Solcius Solar (Out of Business) works
- California
- Utah
Where to find Solcius Solar (Out of Business)
Head office
1555 North Freedom Blvd, Provo UT, 84604