Freedom Power
- Installing since 2007
- 2 areas served
- Licensed
Overview of Freedom Power
Freedom Power delivers heating & cooling, battery backup, solar power, and generator solutions for homes and businesses across the great state of Texas & Florida.
What Freedom Power customers say
Mark
Reviewed on Jul 15, 2023
Communication throughout the process and installation issues
After I had agreed to use your company to install solar at my house, I waited for several months before installation began. During this time, as I can to find out after several attempts to reach your employee who was supposed to be my point of contact, I finally found out that there were a series of inspections and approvals required before you all could begin installation. Then after installation I kept failing the utilities inspection. So I reached out to you all when my system failed the utility company inspection for the second time and I remained without solar power yet you all had marked the project complete and received the money from the lending company. My first payment to the lender was due before I ever had my system connected and running. For reference, you all had initially communicated to me around the end of April that install was complete, however my system was not actually completely connected and authorized for use until the beginning of July. Your guys never connected the power cables to the connection box for the utilities to connect to. Now the installation manager who took over my project after all of this fiasco was amazing and he worked miracles to get the system connected and utilities to come final inspect extremely quickly. But I am highly dissatisfied that when I reached out to your company initially to discuss my concerns about the installation and the fact that I was about to begin making payments on a non functioning system that your company wrote me back with legal disclosures saying that you all were basically finished and met your obligations to receive payment even if my system was not functioning because of inspections. I received no payment offset from your company or no attempt to make this right. And for that I will leave the same review on every site I can to ensure that other consumers are aware of the risks at installation and how those risks could materialize into making payments for a system which is not operable.
Response from Freedom Power
Hi Mark. We'd like to apologize for your experience and thank you for giving us the feedback to make it right for you. We know how frustrating delays can be and we do apologize for the extended timeline. This process does involve several other parties, which can sometimes warrant unforeseen setbacks. Regarding the rest of your concerns, we'd love the opportunity to look into this a bit further for you. Do you mind emailing us at customerservice@freedomsolarpower.com or calling 833-500-0014 so that we can direct you to the right person? We look forward to hearing from you.
Richard Rivera
Reviewed on Jul 14, 2023
Outstanding
I was initially skeptical about purchasing solar panels because I thought they wouldn’t be worth it. After setting up an appointment, we spoke with Spencer who guided us through a cost-benefit analysis and each step of the solar power process. After realizing solar was a reliable and cost saving alternative for our energy needs, we made the purchase. The entire experience from start to finish has been excellent and I credit Spencer for ensuring everything went smoothly. Not only was our customer service experience great, but Freedom Solar truly has a wonderful product. I definitely recommend!
Response from Freedom Power
Hi, Richard. It sounds like Spencer did a great job making sure that the process to go solar was as easy as possible for you! Thank you so much for choosing Freedom!
John Doe
Reviewed on Jun 22, 2023
Wonderful Experience
I'm writing this review just to prove you can believe everyone else's reviews. It you see this review posted I have proved my point.
Response from Freedom Power
Hi there! Thank you so much for sharing. We're glad to be working with you!
Cash
Reviewed on Jun 12, 2023
Stay away from this company
Slow process and the team doesn’t coordinate. They didn’t mention about the transformer update. Maybe they just clueless. If they installed so maybe system they would of right off the back know that my system size of 45kw need an transformer of 75kw. Unexpected cost of about 5k for the transformer upgrade from center point engery. I wouldn’t recommend this company to anyone.
Response from Freedom Power
Hello Cash, we are so sorry we did not meet your expectations and hope we can make this right for you. If you’re willing, please email customerservice@freedomsolarpower.com or call (833) 500-0014 to discuss in further detail so we can direct you to the right person. We hope to hear from you soon.
Bobby Thomas
Reviewed on Apr 13, 2023
Customer Service process just feels broken.
Short review (full review below): Please save yourself the headache and go with anyone else besides Freedom Solar. Everything about their customer service process feels broken. Our install is delayed, things had to be redesigned, and at literally every step of the way they have dropped the ball on communication, staying in contact with us, and generating trust in their process. I have given them so many second chances and tried to be a patient customer, but at this point they have ruined all ability for me to trust them as a company. Full Review: Had a great first experience with Freedom solar in terms of getting a system designed and a contract signed. As soon as the contract was signed everything fell apart, and no matter how many people I talk to and escalate our project through, things just keep getting dropped. First strike was that our original system designer (who sold me on Freedom solar, and was supposed to be my point of contact through the entire installation phase), left 2 weeks after I signed my contract. Did anyone from Freedom solar reach out to let me know about this? Nope. I learned about this after I tried to send an email to him asking about next steps. In response his manager emailed me back letting me know he left. I had reasonable concerns about what this meant for my project and contact with them, and wanting to have someone else still with the company double check that the system he designed for us would still work as intended. Instead I got left without a reply for weeks by this manager (Colleen), and had to start over by reaching out to the general customer service team on their website. I got a new system designer (Tony), who was fantastic, we talked through the original design, and he reassured me he would take over the project, and the system was still good. Tony was great. And I figured I was fine to give freedom solar a second chance and stick to the process. But, I also had people on the account management team disregard my emails and requests, and just again undermine my trust in Freedom Solar's processes. For example emailing my HOA president directly when I had specifically asked for all HOA submissions to go through me and I would route them to respective parties. Having repeat phone calls all telling me that some permit/application got approved, and having that same phone call happen 3 more times in the same day because they can't check that it had been done. My system had to get a slight redesign through the city permitting stage, which is totally fine, but how did I find out about it? Not through them reaching out and discussing the changes with me like they said they would, but instead as I was CCed onto a resubmission of the design to my HoA. When I brought up that I haven't even reviewed the changes yet, they said there were no real changes, it was just to the drawing. This was not true, an entire panel moved sides, and things had to be shifted around 3-5 feet. I wanted to talk through this with a designer to see how this would impact production, since I was assured the original layout was optimal for solar production. Turns out this new configuration lends itself to even better production, which is just confusing. Loss of faith in their processes once again. Then my case got escalated to be handled by someone on the customer service team. They were friendly at first but after discussing my concerns and trying to figure out what options there were to build back trust or to back out of the contract since I don't have faith in their ability to deliver a good install or follow up warranty care, I was told they would circle back with me first thing on Monday, 4/10. Monday and Tuesday came and went with no contact. Tried calling them Wednesday, and now its Thursday and that's the last straw which is why I'm leaving this review. Long story short, things just feel broken at Freedom Solar, unless you get lucky with a smooth process from the right people, just know that it feels the company has big problems that could be a big liability for a long term project like solar.
Response from Freedom Power
Bobby - Thank you for taking the time to share your experience with us. We apologize that you have not had the smooth and professional experience that we strive to provide for all of our customers. We appreciate your feedback and will use it to improve our communication and customer service processes. We are committed to ensuring that all of our customers have a satisfactory experience, and we would love the opportunity to discuss your concerns and find a resolution. Your feedback has been escalated to our team, who should be reaching out to you promptly. Please contact customerservice@freedomsolarpower.com if you have any questions in the meantime.
George
Reviewed on Apr 12, 2023
Deceitful
Buyer beware! The sales representative for Freedom SunPower Solar sold me a $99, 989.00 solar system but pulled a switch on my wife and I and sold us a Waaree solar panel system under SunPower Solar without our knowledge or consent. I signed the contract from Freedom SunPower Solar which listed the parts with the SunPower letter head unknowingly purchasing Waaree panels. I was never informed that there was a back order or problem with the production of SunPower Solar Panels and instead they switch panels without our consent or knowledge. The electronic brochure that my wife and I received From Freedom SunPower Solar does not even have Waaree panels listed within the brochure. Mr. Andrew boasted about that SunPower panels that produce 420 per panel which is the highest in the country. Up until I discovered I did not have the panels on my roof that I purchased, the representative was a great salesperson. But when I informed him of my displeasure and told him that I feel like I have been taken advantaged of he completely did a 180 degree turn and says “I am going to stop you right there, Dude you’ve been a pain ever since we started.” I had him on speaker and my wife is a former court reporter and she began typing his conversation with me which was totally unprofessional. I hung up and then called him back after thinking about it. When I called back, I said why have I been a pain? I then began to state the issues that we were having which were: He told me that his lender offered a 0 percent finance option. My credit was pulled and I was approved for 100k which the lender said that 100k was the max loan that they offered. Well, we were originally quoted a price over 100k, so it was not enough. Now, this is where it gets shady, without going through another lender the price mysteriously dropped just below the 100k so that the loan could be approve and we could move forward. I explained to Mr. Medberry that I have concerns about him selling us a 100k system and not know that his lenders loan criteria. He then explained that it was a new lender. Then he says that we cannot get the 0 percent interest but we could get a 0.99 interest rate and made an excuse for that and not because of my credit score which is very high. Then, the panels get installed and we failed the county inspections, 3 times. So, now we have solar panels on our house and the payment becomes due approximately 2 months after the panels were installed. Well, the payment for the solar panels becomes due but we do not have solar energy yet and our electric bill is due. So, we are paying for solar panels that we cannot use and our electric. I will say that Freedom SunPower Solar sent us a check after the fact for our electric bill. But we still have a prorated bill due for this month. But he says that I have been a pain. If I was a pain to you, it is due to your lack of knowledge of your company’s and lender(s) loan processes which made me fell taken advantage of and most of all your deceitfulness. Your deceitfulness by knowingly putting WAAREE solar panels on our roof without informing us and giving us the option of moving forward or waiting until the panels came in, we feel robbed and ripped off, and betrayed for 100k. The brochure that you gave us does not even have 400-watt Warree panels anywhere within the brochure. I even asked you before I signed the agreement how can I verify what we are paying for and you said “it doesn’t work like that.” My wife and I called SunPower and the representative that we spoke with told us that we should have been informed of the unavailability of SunPower Solar Panels and given the option to move forward, wait or seek other options. But you guys robbed us. I referred my neighbor to you guys and you put SunPower on his roof but WAAREE on mine. You need to make this right by replacing these panels with the SunPower Panels.
Response from Freedom Power
Hi George - Thank you for bringing this to our attention. We take your feedback seriously and want our customers to have the best experience when going solar. This is not in line with our values and we understand how frustrating this situation must be. We take customer satisfaction very seriously and want to ensure that no customer faces such a situation again. I have escalated your concerns to our executive sales team, and someone will be reaching out soon to help. If you have any questions in the meantime, please email customerservice@freedomsolarpower.com.
Chris
Reviewed on Apr 7, 2023
Personally, I truly believe there is no better solution, best overall cost and quality is unmatched. The proven long term solution is number one in the market. This is the team that delivers time and time again.
Response from Freedom Power
Chris - We are thrilled to hear you have had such an amazing experience with us! It is extremely rewarding to know that our efforts in providing the best cost and quality solution have been appreciated. We will continue striving to deliver outstanding service and make sure our customers are always satisfied. Thank you for your kind words and support!
Mandy
Reviewed on Mar 24, 2023
Unlawfully threaten their customers
TL;DR- Threatened to break and enter on my property, threatened to file a lien on my property when all sent invoices were paid, forged signature, compromised customers data and privacy, failed delivery 5 times, deceptive advertising about cost savings, misrepresenting staff titles and credentials, refused reasonable accommodations for a communication disability, there is NO SUPPORT once they have your money. When you complete your solar project with Freedom Solar you will be mailed a photocopy of a hand written note from their CEO Bret. It states to contact him personally with any issues because he wants to assure that you are fully satisfied and happy with your new Solar System. Watch out! This one is a big lie! Do not even bother wasting your time reaching out to Bret. He cannot and will not be bothered to respond. Instead of working with customers to resolve disputes in good faith, he will enlist Cokinos Law to send you threatening letters. I guess in an attempt to use a business to weaponize the legal system against consumers. Super gross. Originally, I reported my experience with Freedom Solar to the FTC, SEIA, and BBB. About one month after giving formal statements to FTC, SEIA, and BBB in regards to Freedom Solars violations of Consumer Rights and deceptive/misleading information, I started to receive invoices that made no sense to me from Freedom Solar. They had the incorrect address, different amounts than I had paid before, and were listed as being for the “Start of Project”… and no new start of project was authorized at my home. I sought clarity from the Freedom Solar billing department and received no answers. I did not pay them, because I had no idea what they were for and I genuinely thought it was another one of their incompetent mistakes. I also have records of previous invoices that have all been paid, and I received a project completion statement from Freedom Solar showing that all balances were “Paid in Full”. About 8 weeks later I received a letter from Phyllis Hat Cokinos Law in Austin threatening to put a lien on my home and to break and enter to remove my system! I was shocked. After unfortunately working with Freedom Solar I knew they were prone to mistakes and a very unethical business, but I never imagined they would make an attempt to weaponize the legal system and make unlawful threats against a consumer in an act of retaliation. To make things even “better” the threatening letter that Cokinos law was full of errors, including- the incorrect date the project was completed and the incorrect address! Like you are threatening a lien and you can’t even get the address, correct? It’s literally embarrassing. Do they just go around trying to put fraudulent liens on the wrong addresses? So scary what people in power do to random citizens… They forged my husband’s signature on a document. The signature they have does not match his actual or digital signature. The document is not in his account where all signed documents are saved, request for signature is not in his e-mail, and in the contract that I have, which is finalized, is signed by myself and the person at Freedom Solar only. My husband’s signature is not on the finalized contract; the business does not sign the contract before the customer. However, the contract they gave to Cokinos Law has a “signature” stating my husband’s name. Watch you Credit Scores! On multiple occasions an employee from Freedom Solar sent me someone else’s personal information, including financial details! I was shocked and very upset that my personal information and financial details had been sent to another customer also. They claimed that this was not the case. I have honestly thought about contacting that person to let them know that Freedom Solar compromised their information so they can take legal action if they need to. I haven’t because I am not the type of person to do anything nefarious with another person’s information, but part of me is concerned that they might have sent their information to someone else, etc. Anyway, I have been keeping a close eye on my credit report, cards, email, etc…. very worried about that, they obviously have a total disregard for their customers data and privacy! They missed / rescheduled install dates 5 times! I get that things happen, people call in sick, parts are on delay, but, really, 5 times? If you are having such staffing or supply issues, get it together and then start scheduling appointments. I missed 5 full days of work because of this, it’s absolutely ridiculous. On the almost 6th missed install time, the sales person Alex e-mailed me and said the install was going to have to be rescheduled because the electrician had COVID and they needed to pour a concrete pad for the Power Wall….. However, no discussion of a concrete pad had ever been discussed, we requested the Power Wall be mounted as the previous one is mounted. I replied back to him with this information and to try to get a new install date. Within 2 hours, the guy who Alex S said had COVID showed up at my house to install the Power Wall. He was great- very skilled. I asked him if he had COVID and he looked at me like I was crazy and said no. I think that the people at Freedom Solar are so used to lying and making things up that they can’t even tell which is which anymore, Alex S couldn’t even admit to making a simple mistake through all of this. Freedom Solar uses deceptive advertising, misleading ads, and inaccurate data related to the costs savings of their Solar System in order to get people to buy in. When in reality our monthly power bill INCREASED after we installed solar. This is because most of the utility providers in Texas charge a (much) higher rate per kwh if you are on a “Solar Buy Back” plan & high Oncor Delivery Fees- which of course, Freedom Solar encourages you to sign up for. However, they absolutely do not provide education, support, or breakdowns of what type of plan you need to be on to get the “cost savings” they advertise. I believe this is not only due to incompetence, but due to very poor design of their solar systems in general. For example, we did not increase our electricity usage, in fact, we decreased, and our bill was still increasing. When consulting a real Licensed Electrical Engineer and speaking with Tesla, they confirmed that our ($45K) system was designed poorly and actually required TWO Tesla Power Walls in order to get ANY cost savings- and no the cost savings are not anywhere near what Freedom Solar advertises. We unfortunately bit the bullet and purchased an additional Tesla Power Wall. Our bill has decreased, but it has never even come close to the cost savings advertised. Freedom Solar Intentionally misrepresents unlicensed staff as Engineers / Electrical Engineers. This is super scary to me because these people are working on our homes! I am always so worried / paranoid about an electrical fire that I like to have record of who has worked on my home. This occurred on multiple occasions when I asked to speak with a licensed Electrical Engineer regarding questions with our system / plan and how it would work. For example, during an e-mail exchange, I asked to speak with an Electrical Engineer prior to signing a contract. I was then handed off to Nicole L, who is a “PV Designer and Sales Engineer”. When asking for her license number I was denied that information. When attempting to find a Licensed Electrical Engineer by that name in the Texas Department of Licensing and Regulations, no records were found. When seeking clarity, I was met with pressure to sign the agreement/contract in question and given ultimatums and threats instead of the education I needed in order to feel safe. If you’re wondering why I continued at this point- I had already paid $45,000 and in attempting to work with another Solar Installer, they all directed me back to the original installer because the system was less than 3 months old. I was just in too deep. It was awful. If you need any type of accommodation for a disability- DO NOT expect Freedom Solar to abide by the Federal Law. Alex S and Brice R failed and refused, multiple times, to make a reasonable accommodation for an effective communication method requested for a disability. Need help understanding your utility bill? Need help with the Power Wall app? Need advice on panel maintenance? Help with the Sunpower App? System is offline? A panel isn’t producing? You absolutely cannot rely on or expect Freedom Solar to help or provide any support for your system once they’ve cashed the check. They have your money and that’s where it ends. You will have to call a contractor or another solar provider to try to get help. It’s absolutely absurd that you could pay nearly $50K for something and receive absolutely no help or support (which they promise and advertise) afterward. All I can say is, don’t walk, RUN! RUN away from Freedom Solar. When you are making this tremendous financial investment in your home, you want to work with a company who is at minimum willing to abide by the law; and factually, that just isn’t Freedom Solar, they are about as unethical as it comes. This is a huge investment in your home and the company you work with to provide a solar system at should make you feel informed, safe, prepared, and be willing to work with you directly through any issue that arises. You will absolutely NOT receive that if you go with Freedom Solar. You will be lied to, price gouged, and thrown to the curb- and if you voice concern to an official governing agency, you will receive threatening letters from Cokinos Law.
Amanda Colorado
Reviewed on Mar 13, 2023
This company is a mess
We have been working with Freedom Solar for 10 months. We are still waiting for them to finish install. Every step and every time someone has come to the house there has been frustrations. The latest one being today. The electrician came out and cut the install wires too short so he can’t finish the job today. He also did not have the new electrical panel replacement we paid for on his “plans”. So our project is getting prolonged again because of two mistakes that were made today by their electrician and whoever writes the “plans” for the electricians project. It takes multiple phone calls to customer service to finally get someone to call me back that knows what’s going on. Freedom Solar has been a huge hassle to work with. Save your time and sanity and choose a different solar company.
Response from Freedom Power
Thank you for taking the time to bring your project concerns to our attention. Our Customer experience team has since been in contact with you and is currently ensuring that all of your concerns are properly addressed. The plan of action has been communicated to you and we will continue to update you as we move forward. Thank you again for your time.
Dan Morton
Reviewed on Feb 22, 2023
Great Service, Great Work
The team with Freedom Solar Power were fantastic, from start to finish. They helped us understand the features that were important to us, guided us through the process, were swift and extremely effective. The level of communication and explanation helped us feel informed and aware of what was happening when and getting the system installed was painless for us. Would highly recommend.
Response from Freedom Power
Hi, Dan. Congrats on going solar! We're so happy to hear that the Freedom team did a great job making sure that your solar experience was a positive one from start to finish. Thank you for choosing Freedom, we appreciate your recommendation!
Chad Headley
Reviewed on Feb 22, 2023
Great story, terrible ending!
When we decided to go with solar, massive amounts of research was done to find a capable company that shared our morals and ethics, but mostly to find a reputable company in a very dynamic industry of pop up solar companies. We thought that we found that company in Freedom Solar Power despite the hurdles that we experienced throughout the process of purchasing and installing our system. Fast forward almost a year and we’re attempting to expand our system and add a SunVault or 2. The amount of time and energy that we’ve spent on giving Freedom Solar Power more of our money has been utterly ridiculous. We have sent emails to the CEO of the office that did our install and have heard nothing back. We’ve sent emails to SunPower with no response. It seems now that we made a huge mistake in selecting Freedom Solar Power for our residential solar needs. We can only imagine how difficult it’ll be if and when we need warranty assistance. Buyer beware!!!! Since we haven’t received any type of assistance, our only option is to now post our dissatisfaction online. Maybe, just maybe, this will get someone to take our money and live up to what Freedom Solar Power claims their company believes in.
Art
Reviewed on Feb 20, 2023
Under deliver
Freedom solar wasn’t able to deliver. My one requirement was to power overnights when the grid drops. That is too much for my system. Thankfully the grid hadn’t dropped because my power wall is empty by 3:00am and I’m sucking grid juice. 7 months of waiting for a 25% solution. The engineering and analysis seem to be more fantasy that reality. The installers were quick, when they finally arrived. I think I might have preferred when the were ghosting me for 7 months, the I had only lost 10k deposit and still had hope.
Response from Freedom Power
Hi Art, we would like to apologize for your experience and also thank you for alerting us. We've escalated your concerns to our service team and they will be contacting you soon. Please email customerservice@freedomsolarpower.com if there is anything else we can do to help in the meantime. Thank you.
Dwind
Reviewed on Feb 15, 2023
Great support
Bob Nowoc Willie Ross Both of these two gentlemen have given me exemplary support during the preparation phase. Both are very professional, answer questions, return phone and email questions. Thanks very much Bob and Willie!
Response from Freedom Power
Hi, Dwind. We are so glad to hear about your great experience with Bob, Willie, and the Freedom team! We appreciate your business, and congrats on going solar!
Robert
Reviewed on Feb 14, 2023
Worst customer service EVER!
We made our initial purchase in September 2022. It is now Feb. 14th, 2023 Absolutely zero communication unless we reach out to customer service, told our panels finally came in.... Electrical appt and solar install scheduled for Feb. 13th and 16th, No show, no call on the 13th. Called support was told our new appt was March 9th. Good luck if you go with this company.
Response from Freedom Power
Hi Robert, we would like to apologize for your experience and also thank you for alerting us about this. We've escalated your concerns to our team, who are investigating this now. Someone will be reaching out to you as soon as possible to help. Please email customerservice@freedomsolarpower.com if there is anything else we can do to help in the meantime. Thank you.
Keisha Layne
Reviewed on Feb 2, 2023
Freedom Solar has a great group of employees. From the beginning of my project til the end, they worked with me to ensure I was satisfied. My representative Brian Marley went above and beyond to assist me when I had questions. Anytime I called, texted or emailed, Brian was eager to assist me. I will definitely recommend Freedom Solar to my family, friends and co-workers.
Response from Freedom Power
Hi, Keisha. This is the kind of feedback that we love to hear because our core values include putting people first and going above and beyond for every customer. We're proud that Brian and the team lived up to your expectations, and are grateful that you chose to work with us. Thank you for your recommendation!
Karen Wirthlin
Reviewed on Feb 1, 2023
Freedom Solar Rocks
I decided to research Solar Panels in May 2022. After another rate increase by Xcel Energy, the hand writing was on the wall. Electric bills were only going to get more and more costly. I contacted 5 companies to give me estimates. Each company required my electric usage going back a year, pictures of my electric panel on the back of my home, and my expectation of the solar panels. I decided to go with SunPower by Freedom Solar based on two things 1) Maxeon Series 425 Watt Panels manufactured by SunPower and only sold through them - these panels are the best on the market and give the highest percentage of solar output for the longest amount of time 2) Mike Kasprzyk, sales representative for Freedom Solar. Mike presented his proposal to me and spent a couple of hours explaining and answering my many questions about the proposed project. This was a huge expense for anyone let alone a senior on a fixed income. Mike gave me his cell number and told me to call him if I had any further questions. After reviewing all the estimates and asking questions of all the providers, I went with Freedom Solar. When I signed the proposal acceptance and gave Mike my deposit, he promised i could call him anytime with any question about my project. And, believe me, I did. I was very nervous in the beginning and his support was unwavering. I need not have worried. From the moment I signed with Freedom Solar, I had the support and expertise of every single person associated with my project. Mike Kasprzyk 303-656-9342 was ever available throughout my project. Krista Vohs guided me through every single step of the process. I almost had no time to formulate a question or concern before Krista responded to me. The site assessment person, the solar panel installation crew, the electric installation person, the monitor installation person - every one were knowledgeable, professional, courteous, efficient, and understanding. I heartily recommend Freedom Solar for your Solar Panel System installation. You cannot go wrong with Freedom Solar. At least that has been my experience. Give Mike a call 303-656-9342 He will make sure your experience matches mine. By the by - even with the crappy winter weather we have been having in Colorado, I am seeing savings on my electric bill that make me very happy.
Response from Freedom Power
Hi Karen, thank you for the stellar review! It sounds like Mike, Krista & the team did a fantastic job representing Freedom Solar and our values. Our goal is to always offer you a great experience from consultation all the way through to any service needs you may have over the course of your solar warranty. We look forward to continuing to exceed your expectations, and congrats on going solar!
DK
Reviewed on Jan 31, 2023
Sales Call
Our sales person was Philip Aninzo and he gave an excellent presentation, stuck to the facts and gave us three options, two of which were very good when compared to the competition. There was zero pressure and Philip could not have been more helpful or knowledgeable and answered all of our questions. All in all, we were extremely pleased with the sales call and would recommend Philip and Freedom to anyone in search of a solar solution for their residence. D.Kinnaird Richmond Tx
Response from Freedom Power
Hi, DK. We are so glad that you had a great experience with us & Philip. Thank you for taking the time to rate us, we appreciate your recommendation!
James Raankin
Reviewed on Jan 10, 2023
Don't install a Tesla Power Wall
For the most part I have no issue with the solar installation that Freedom Solar did, but their system does not work with the Tesla Power Wall. I wouldn’t recommend that customers not use the Tesla Power Wall with Sunpower equipment. I have had 3 instances where Tesla (in their infinite wisdom) has disconnected my house from the Grid, due to (I was told) power out of specifications from ONCOR >250 volts. Tesla Power Wall help desk could not give me the specifics, they said it was proprietary, from Power Hub. They claimed their system disconnected me from the Grid, because it might damage the Power Wall. Sun Run may have a better marriage between their system and the Tesla Power Wall. I talked to a neighbor who lives approx. 3 blocks from me, he claimed that he has had no issues with being disconnected from the Power Grid due to power from ONCOR that is out of spec, so Sun Run may have solved the problem. Other Comments: 1. Original Proposal didn’t have the sales agents contact information. 2. The sales agent implied to me that he would provide project status every Monday, He didn’t, I had to ask for project status. 3. Freedom Power sent an email on 30 Nov 2021 for when they could visit to checkout the electrical panel (site assessment), I called the number listed 833-500-0014 and told them that time/date was acceptable. Then someone else called to verify an appointment afterward, on the night before the visit. 4. The plan for the installation was submitted by Freedom Solar directly to the HOA (which was good) however I had to ask for the plan from my sales agent, it should have been submitted to me, without me having to ask. 5. Sydney Turner asked for the HOA project approval, that I had already provided to my sales agent. Why didn’t the sales agent send it to Sydney? 6. City inspection of the installation: -Inspector found there wasn’t a ground for the installation. (Ground wire was cut by the meter and no ground stake could be found). -There was no problem with the solar panels being within 3’ of the roof ridge in accordance with 605.11.1.2.2, because there are no panels on the opposite slope. 7. The plan and the actual installation defeated the rain gutters above my garage door. I noticed it when we had snow, when it melted it slid off the panel directly on to my driveway. Rain also slides down the panels directly onto the driveway negating the gutters for that part of my roof. If I ever have to replace my roof I will reinstall the panels on my roof landscape instead of portrait, and locate them 18” downslope to reduce the wind load on the panels. (I’m worried about ice off the panels and people walking out my garage door.)
Response from Freedom Power
Hi James - thank you for reaching out about your concerns. We take your feedback seriously and want our customers to have the best experience when going solar. We are going to implement your comments to improve our process, and we apologize you didn’t have a completely seamless project. & Please email customerservice@freedomsolarpower.com if you have any questions.
Eric
Reviewed on Jan 5, 2023
Very seamless process. Everything was done online and via video chat for initial setup. System is working great and I am able to monitor my usage to better understand how I can save money on electric bills.
Response from Freedom Power
Hi Eric, Congrats on going solar! We're so happy to hear that we did such a great job making sure that your solar experience was a positive one from start to finish. Thank you for choosing Freedom Solar!
Shawn
Reviewed on Dec 31, 2022
Solar production has become my new Fantasy sport
Freedom solar installed my SunPower panels and they work as expected. In retrospect I should have put 2 additional panels on but as they are extensible that will eventually occur. Freedom solar's install process was a bummer. It took longer than expected and multiple trips were required to get the panels correct. I don't know if it was the time of year Dec/Jan as I watched my neighbor sign up for install 2 months after me and have their panels operational at about the same time. The SunPower panels on the other hand are fun to watch and analyze.
Response from Freedom Power
Hi Shawn, thank you for the great review! We apologize for the delays with installing. Our goal is to offer you a great experience from installation all the way through to any service needs you may have, over the course of your 25-year solar warranty. We want to make it right by you so I am escalating your account to our customer care team.
Mohammed Hasham
Reviewed on Dec 20, 2022
Very happy with the Freedom solar power service. Thank you
Response from Freedom Power
Hi, Mohammed. We are so glad that you had a great experience with us. Thank you for taking the time to leave us your review!
Jennifer Orr
Reviewed on Dec 8, 2022
Responsive
Our system was easy to get financed and installed. We received rebates without having to lift a finger. In my opinion, it took too long for the city and freedom solar to get it inspected and up and running. I realize that may be more on the city, but there was also some confusion on who was tracking what with Freedom Solar. That said, I found Spencer with Freedom Solar to always be responsive and we are now very happy with our system.
Response from Freedom Power
Hi, Jennifer. Congrats on going solar! We're so happy to hear that Spencer did such a great job making sure that your solar experience was a positive one from start to finish. Thank you for choosing Freedom!
Jared
Reviewed on Nov 28, 2022
Paid for absolutely NOTHING
We signed up in September, nothing happened at all for 8 weeks. We tried to get status, nothing. Then we said we wanted to cancel, suddenly they had everything done and all the notes and annotations were "always there for us". We have had to speak with 4 different people to cancel, during which they kept claiming to do work to charge us for "work done" - none of which ever happened as far as I can prove. We still are not officially "cancelled" either, at least one more person we have to talk to. It asks for year installed, it never was installed.
Response from Freedom Power
Hello Jared, we know how frustrating this can be and we apologize for the extended timeline due to the market's supply chain issues. We would like to escalate your concerns to our customer care team, but we need your first name, last name and email. Please contact customerservice@freedomsolarpower.com if you have any questions in the meantime. Thank you.
Happy Solar Customer
Reviewed on Nov 15, 2022
Great, Great and Great!
Freedom Solar was great to work with from start to finish. Every step, including delays from pandemic shortages, they walked with me, guided me and offered sound advice. I never felt I was "sold" or pushed. They answered what I wanted to know and made sure I understood all my options and their implications. Installation was great. Crew were courteous and knowledgeable. Follow up with paperwork with various agencies was covered by the Freedom Solar team and they kept me informed. I'm super happy with the product and process.
Response from Freedom Power
Hey there, we're so glad that you had a great experience with us! Congrats on going solar! Our goal is to offer you a great experience from installation all the way through to any service needs you may have, over the course of your 25-year solar warranty. We look forward to continuing to exceed your expectations!
Sung Hwang
Reviewed on Nov 11, 2022
Stay Away from Freedom Solar
Installation was okay. Just the installation was acceptable. Anything after installation, you are in for a serious long and excruciating pain dealing with Freedom Solar. NOT one person on the phone or who shows up to your house knows what is going on nor do they sound competent. They failed twice on CPS commisioning which delayed the remaining process of getting the panels to start providing power to home but after 3rd inspection, I had to follow up and begged to move on to next step. Once the commisioning is over, apparently, the monitoring devs needs to get commissioned as well. This process just sat with no progression until I started to call and constantly question why I am not able to verify the solar activity. This process alone took numerous calls and weeks and I'm still dealing with it. I have been calling Freedom Solar and Sunpower and their story never lines up. I don't know how great the panels are but oh boy.....the app the the monitoring device is just a garbage product. The techs from Freedom Solar is garbage and unprofessional and the call tech support is another level below the technicians who installs and configures. Started this whole install process since June and now hitting mid November and I still need to call them everyday and they give absolutely zero care. If you don't mind spending big chunk of money for service like this, by all means go for it. If not, go find different company. I'm not sure how this company has so many good reviews. Never again, will I ever get solar from this company or refer this horrible company to anyone I know.
Response from Freedom Power
Hello Sung, I'd like to apologize for your experience and thank you for alerting us about these issues. We know how frustrating delays can be and we apologize for the extended timeline due to supply chain challenges. We've looked into your account and know that you have been in contact with our customer support team to resolve some of these questions and to ensure your SunPower monitoring system is operating perfectly. Our goal is to offer you a great experience from installation all the way through to any service needs you may have, over the course of your 25-year solar warranty, and we look forward to exceeding your expectations going forward.
About Freedom Power
- 2007
- Installing since
- 419
- Customer reviews
- 3.9
- Average rating
- 2
- Areas served
What Freedom Power does
Services
- HVAC Replace
- Installation
Licenses
- TECL # 28621
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Freedom Power works
- Florida
- Texas
Where to find Freedom Power
Head office
17750 Lookout Road, STE 605, Schertz TX, 78154