Sunrun Inc.
- Installing since 2007
- 17 areas served
- Licensed
Overview of Sunrun Inc.
With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.
What Sunrun Inc. customers say
J Roberson
Reviewed on Mar 1, 2025
We were not happy with the installation!!,:
The installers of the solar panels broke several of the roof tiles. Since it has not rain in several months we were that there was damaged tiles. Well it rained three weeks ago and we ended up having a flood in the kitchen where the solar panels were installed. We repaired the roof and took pictures of the damage. You company should pay for our repairs. As far as saving on the electric bill I am waiting to see a significant decrease in our bill.
Response from Sunrun Inc.
Oh no, J. We're so sorry to hear this, and we would love the opportunity to make it right. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Patrick Flores
Reviewed on Mar 1, 2025
Lack of Integrity
Told SunRun would enroll me in a rebate program providing equivalent of ~$90.00 per month rebate. Have not received anything and no one at SunRun knows what this is. Sales team will not respond to calls or e-mails. Also, system sat on my roof idle for 17 weeks awaiting federal gov’t agency response to some application SunRun submitted prior to submitting PTO to utility provider. Was told by project team SunRun would discuss some form of restitution for exorbitant utility bills during that time. Of course, no one at SunRun can help with this either.
Response from Sunrun Inc.
Thanks for reaching out to us, Partick. I am part of the Social Media Team here at Sunrun. We would love to discuss this further, so that we can get a better idea of how to help resolve this. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Danarah
Reviewed on Mar 1, 2025
Sales Rep was a Liar
I already had solar the sales rep Tauivi gave a pitch about how I needed more panels and said that for signing up I would receive a 750 gift card as well as receiving 50 dollars a month for each Tesla battery. Fast forward to install I text like hey where's my gift card he says ph you should receive after the first bill I call after first bill customer service doesn't even have me down to receive a promotion offer I was told I don't receive the 50 for batteries it goes to sunrun and has been factored in to final cost. So you can just imagine my outrage. I have sworn off any future door to door sales and I will not recommend sunrun to anyone in the future
Response from Sunrun Inc.
Thank you for letting us know, Danarah. I am part of Sunrun's Social Media Team. We definitely don't want you to miss out on your referral, and we want to get this resolved for you as quickly as possible. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Billie hinton
Reviewed on Mar 1, 2025
I do not like the company policies and the way they treated me. They told me my bill will be cutting half. Now my bill is more than it were when I first started. A costly quality about the bill instead of trying to fix the problem the company is only trying to say is my fault. They should have told me what I needed if I needed extra battery before we started the process but they didn't. And I feel if they can't correct it, and it can't do it. What they should have done They should come take this unit out of my house and fix my roof and reimburse me. I even spoke with PSE and G, and they said that my bill shouldn't be as high and I was never told that I would have to pay sunrun a hundred and some dollars a month
Response from Sunrun Inc.
Billie, thank you for bringing this to our attention. We have located your account and escalated your concerns to our Escalation Team. An Expert will contact you as quickly as possible to help you. Thank you!
Tanya Gilbert
Reviewed on Mar 1, 2025
I have not had a great experience with this company. The salesman Tyler coffing completely lied to my face as well as three other people in my home in order to get a sale. He stated I would be getting a generator along with the panels. Which is the only reason why I got the panels. Then he proceeded to ghost me and not answer my calls or text when I tried to bring up the generator. I called customer service and got an higher up that had an attitude with me and told me I should have read my contract better and they were not doing anything because it was not in the contract even though I had witnesses to everything he said. She then proceeded to tell me I should have recorded the conversation. Now I am stuck with a bill I do not want nor does the panel produce enough solar and I have to still pay an electricity bill which the salesman told me I was not going to have either.
Response from Sunrun Inc.
Tanya, thank you for updating our team. We are so sorry for this experience and we want to help resolve your concerns. We have located your account and requested an expert to contact you as quickly as possible to assist you. Thank you!
Paul dever
Reviewed on Mar 1, 2025
Terrible
Zero stars, I would never recommend this company to anyone, it was an absolute nightmare once they got the contract signed and solar installed it took 8 months to hear back from someone and have it turned on
Response from Sunrun Inc.
Paul, we are sorry for this experience and we want to help improve your experience. Please email us at resolutions@sunrun.com with your name, any current concerns and any other details so we can help you. Thank you!
Noor
Reviewed on Mar 1, 2025
Paying too much
Ever since, I installed the solar panels, I am paying more in electricity bills to both xcel and Sunrun than I used to pay last year. I regret installing the solar panels!!
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Noor. We would be happy to look into this for you in order to get it resolved. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
Sunrun Sucks
Reviewed on Mar 1, 2025
Sunrun Sucks
There is nothing good or positive anmbout this company. Bait and switch, lies and the customer service is useless. I encourage customers join the class action suit against Sunrun.
Response from Sunrun Inc.
We appreciate you getting in touch with us. We are so sorry that your experience hasn't been pleasant. Our team is eager to address your concerns in greater detail. Please send a message with your service address along with a concise overview of the issues you are having to resolutions@sunurn.com or feel free to send us a private message. We look forward to turning your experience around!
Rogena Moore
Reviewed on Mar 1, 2025
Please get a couple quotes, and do not be rushed through the contract which they will try to do. Don’t listen to them when they tell you you’re getting a 50% discount, they lie we’ve had our since December 2024 but was not turned on until the end of January they charge you for time that the Solar was not on. The job is not completed and it’s March 1. They are rude and inconsiderate. Please spend your money and shop around somewhere else.
Response from Sunrun Inc.
Rogena, we are sorry to hear about your experience and we want to help escalate your experience. We have located your account and escalated your concerns to our escalation team. An Expert will contact you as quickly as possible to assist you. Thank you!
Michael Moore
Reviewed on Mar 1, 2025
Disaster, and lies.
First of all, I get billed by Nevada power and buy Sunrun because Sunrun has not told Nevada power that we have solar power. So Nevada power is charging us the normal monthly rate so I’m being charged twice for my electricity. Second, my windows are not completed due to caulking that needs to be done around the windows and one window that will not lock. Third, the windows were absolutely smudged up, and when I asked for them to clean the windows, JJ, the salesman, told me to take a picture of the windows so he could see them. Well, the smears don’t come up in photos. And he refused to come over to look at the windows. He was rude and I will not be getting my downstairs windows done by Sunrun due to his actions. Fourth, two screens are defective with holes and a slit. Overall, very much dissatisfied with the service and the installation. Blake, one of their employees, has been trying to help finish the job. But we are still waiting. I will be reporting them to Better Business Bureau if the job is not completed.
Response from Sunrun Inc.
Thanks for reaching out to us, Michael.We would love to discuss this further, so that we can get a better idea of how to help resolve this. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Jackie
Reviewed on Mar 1, 2025
Misled lies
My first experience with sunrun was good, however last year to say I was take. Advantage of and lied to by the salesman was an understatement, I tried to resolve it my self , but have now handed it over to a lawyer and I am part of a lawsuit against sunrun , so no I don’t think you want to here or post my review
Response from Sunrun Inc.
Jackie, thank you for reaching out to us. Please send us an email at resolutions@sunrun.com so we can request an expert to contact you regarding your case as quickly as possible. Thank you!
Bill Beckers
Reviewed on Mar 1, 2025
Cracked tiles
Cracked tiles and misc garbage on roof. Very poor customer service.
Response from Sunrun Inc.
Hi Bill, we appreciate you reaching out and letting us know about the cracked tiles. Our team would like to speak with you further about these damages to see how we can help. To do so, please send your service address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com. We look forward to turning your experience around. Thanks!
Dennis W Limon
Reviewed on Mar 1, 2025
Getting solar was easy and quick.I was very satisfied! I’ve had solar now for 3 months the nightmare began when I received a bill from SCE the first second and third month so far.I am now paying double for my electric bill.I am very unsatisfied and now under contract for 25 years.
Response from Sunrun Inc.
We appreciate you taking the time to reach out to us, Dennis. Typically, monthly savings will vary depending on your usage patterns. Our team is more than willing to take a closer look into this to help make the most of your savings. We've located your account and assigned an Escalation Expert who will review your account and reach out to you as soon as possible to assist you further. If you have any questions in the meantime, please don't hesitate to send us a private message. We are excited to turn this situation around for you.
Kristen
Reviewed on Mar 1, 2025
Absolutely Horrible!
This company is a complete joke! My fiance and I were lied to from the very beginning. The 2 guys told us that my other solar company “Sunova,” which I already have on my roof. They told us that Sunova was going thru a lawsuit and that they would not only buy us out of our contract, we would receive a new roof, and my National Grid bill would be paid up to date! Well non of that happened and I came home from work one day and SUNRUN installed all their panels all over my entire roof along with my original panels! The customer service ignored my phone calls and emails. They are the ABSOLUTE WORST company that I have ever heard of! DO NOT USE THEM!
Response from Sunrun Inc.
Hi Kristen, we appreciate you getting in touch with us. We are so sorry that your experience hasn't been pleasant. Our team is eager to address your concerns in greater detail. Please send a message with your service address along with a concise overview of the issues you are having to resolutions@sunurn.com or feel free to send us a private message. We look forward to turning your experience around. Thank you!
Luis Gaytan
Reviewed on Mar 1, 2025
Very unhappy, stressful and expensive, we are paying more for electricity than before we had solar, and my complaints fall on deaf ears, this has been the worst deal of my life. I tell people "do not use Sunrun". Every time I call I get more unhappy.
Response from Sunrun Inc.
Hello, Luis, thank you for reaching out to us. Your initiative to get in touch is truly appreciated. Savings on a monthly basis can differ depending on your usage patterns at home. We’re eager to explore this further to ensure you’re optimizing your savings. Please send your service address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com so we can connect you with an Expert who can take a closer look at your system. Thanks!
Julie
Reviewed on Mar 1, 2025
I would like the referral bonus that Ibwas offered and it still hasn’t come. I have tried multiple times to get ahold of my rep. I feel used and lied to.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for letting us know, Julie. We definitely don't want you to miss out on your referral, and we want to resolve this for you as quickly as possible. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com so that we can personally connect you with an Escalation Expert who can help you. Thank you!
Tarha Jean
Reviewed on Mar 1, 2025
FIND SOMEONE ELSE
I would never recommend SunRun to anyone. I was swindled. I was told one thing, and actually got financially burdened for the next 25 YEARS! I have two payments. First one started at $117 and will go up a few dollars each year (currently at $120.93) and the second one is a fixed $137. Who in their right mind would ever agree to having a $257.93 bill every month for 25 months. I was told the $120 would end and my new bill would be $137. When in fact it was IN ADDITION TO THE $120. And don’t forget the $16.93 charge from ComEd every month also. I’m a single mother and a one income household thinking I was going to be lowering my electric bill each month. LIES…it was all LIES. When I tried to talk to them about it, I was told “you signed the contract” and they gave me a $298 credit. NOTHING BUT A BURDEN!!!
Response from Sunrun Inc.
Hello, Tarha, thank you for reaching out to us. Your monthly savings may fluctuate based on your usage patterns. Rest assured, our team is dedicated to assisting you and are here to ensure you are optimizing your savings potential. Please feel free to send us a private message with your service address or send an email to resolutions@sunrun.com. Once we confirm your account we will assign a dedicated Expert who will be taking a closer look into this. Thanks!
DC
Reviewed on Mar 1, 2025
Solar is not a money saver
Our energy bills have increased by roughly $300 per month since getting solar and I regret that I didn’t do more research. We still have to pay for SDG & E delivery fees and gas on top of the $350 bill to SunRun. I have sent emails and left messages for our representative and have not received any return calls and our original salesperson quit after he “sold” us the system. Not a happy customer.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for reaching out to us, DC. Your monthly savings may fluctuate based on your usage patterns. Rest assured, our team is dedicated to assisting you and are here to ensure you are optimizing your savings potential. Please feel free to send us a private message with your service address or send an email to resolutions@sunrun.com. Once we confirm your account we will assign a dedicated Expert who will be taking a closer look into this. Thanks!
Leslie C.
Reviewed on Feb 28, 2025
Sunrun: Stay far away from these liars
I have had a frustrating experience with Sunrun from the beginning, starting with the initial interaction with the salesman. We have had the system for two years, and it has been offline twice. The first time, someone came out and resolved the issue without any problem. However, the second time, they insisted on us signing a work order with a $544 charge. We pointed out that our original contract did not specify that we would be responsible for repair costs. After multiple back-and-forth conversations, they refused to send anyone to inspect the system unless we signed the work order. I spoke with Oscar, who assured me that this was just a formality and we wouldn’t be charged unless the issue was caused by us. Since we had not made any changes to the system, I signed the work order. Today, I received a bill. I called to dispute the charge, and was met with unprofessional behavior from Santiago, a so-called supervisor. He was rude, condescending, and repeatedly interrupted me. Despite my attempts to explain the situation, he kept talking over me. I had to firmly request that he let me finish speaking. He then responded by saying, “That’s your first offense.” It’s unacceptable to be treated this way, especially when the issue stems from their lack of transparency. I would strongly advise against doing any business with Sunrun. They are deceptive and dishonest. If you refuse to sign their work orders, they will not send anyone to fix the system. This leaves you with a non-functional product while still being expected to make payments. Overall, my experience with Sunrun has been incredibly frustrating, and I would not recommend their services to anyone.
Response from Sunrun Inc.
Hi Leslie, thank you for taking the time to share your experience. We are so sorry to hear that you are having an issue with this charge and we'd be happy to look into this for you. In order for us to look into this for you, please send your service address along with an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com. Thanks!
Eric Richards
Reviewed on Feb 28, 2025
Sunrun, Avoid at all cost!
Send false documents about a house we considered buying, after we bought and transferred service we had issues getting service turned on. Then come to find out they sent false docs and instead of 18k system saving $50 per month, it was a 14k system that would lose $50;a month if working optimally, but as it turns out by their numbers it only makes half what they say, and 1/4 what electric company says. Spent 2 months trying to work it out with them, now paying $5k for lawyer to handle it. Avoid them at all costs, liars and fraudsters!
Response from Sunrun Inc.
Hello Eric, we appreciate you taking the time to reach out to us. We are so sorry to hear about your experience and our team is here to help. We have requested your Escalation Expert, Adriana, to reach out to you as soon as possible to assist you further. Thanks!
Riverbankclan
Reviewed on Feb 28, 2025
Sunrun is the absolute worst. AVOID USING THEM AT ALL COSTS!
I have to admit the first time is used them was in 2014 and they were really great. Fast forward to second house in August 2021 and had them do another installation. Process was the same and went smooth sort of. Took almost 2 months to commission the system. After finally getting to turn it on in roughly mid October the system worked for November and December but on Jan 6 of 2022 it completely stopped working. I unfortunately did not catch it until late February so basically 2 months. And mind you I was told by Sunrun they were always monitoring system performance and would contact if there were any issues. Yeah, they are lying about that one. So anyway I reach out to them and they basically said “why yes, your system is down, looks like it stopped working on Jan 6”. Great. Awesome. Thanks for letting me know like you were supposed to. Anyway, they then ask me what I’d like to do like I’m not going to say come fix it. Anyway I have to tell them to come look at it, that process took over a week to get someone out. Tech diagnoses bad inverter. That part took almost a month to get completed. Finally producing again but notice my true up shot up over $1k in 3 short months. In the end I had to pay $1700 in true up fees which Sunrun would not help with. Now for the best part, it is now late February of 2025 and guess what? System is dead again, and the best part is Sunrun is basically saying it’s not under warranty and I have to pay almost $600 to get a tech just to look at it. I’m washing my hands of this company and having their inverter ripped off my house and a local solar company put a new inverter on. I’m going to have a sign made to install on my roof that says not to use sun run.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Riverbankclan. We are sorry for any frustration we have caused you and we would be happy to look into this for you in order to get it resolved. To best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
Josh
Reviewed on Feb 27, 2025
To whom it may concern, I am reaching out regarding my frustration and disappointment with the customer service and support provided by Sunrun for my solar panel system. My solar panels were installed on November 8, 2024. I began monitoring my National Grid electric bills to see what the panels were contributing and discovered that my December electric bill was actually higher than usual despite the fact that I was away from my home for half that month and the Sunrun app showed that the panels produced 600 kwh. I called National Grid; they looked into the problem from their end and found that they are not seeing the production of my panels--instead it appears the production is being generated as consumption and I am being BILLED for what the solar panels are producing. National Grid advised they could not do anything until SUNRUN has evaluated and fixed any issues on their end. I contacted Sunrun in early January 2025 to discuss this issue and request assistance. It is now February 26, 2025, and after almost two months, almost a dozen phone calls, and over half a dozen emails--the ONLY resolution Sunrun has offered is to send someone to my house to evaluate the issue but only after I sign a document that requires me to pay almost $600 if it is determined not to be a solar issue. I find this ABSOLUTELY UNACCEPTABLE. I purchased my plan literally less than four months ago. My panels and equipment are under warranty, and I pay a monthly service to ensure my panels are not just generating energy--but also working properly. This includes being able to communicate with my utility company to ensure I am not charged for the energy the panels produce. I would expect a company like Sunrun would respect its customers, stand by the work they provide, and ensure that their product is providing what they say it will. At this point the only options at my disposal are to either sign a document and risk having Sunrun dismiss my problem as not solar related (since this has nothing to do with my solar panels and based off what I have been told has all to do with the installation and wiring), pay $600, and still have the issue. OR I turn off my panels as they are costing me money to use, and I will not be provided any refund from National Grid unless the issue is fixed. I am asking for Sunrun to waive this fee requirement and send someone out to fix this mess. This seems like a fair request, particularly given was done for someone else who complained LAST WEEK to the Better Business Bureau about a similar issue and Sunrun responded by saying they will waive the fee (see below): Inspection Fee and Agreement: We understand that the customer has concerns regarding the inspection fee and associated agreement. While an authorization was initially requested for the inspection, we have arranged a visit without requiring a signed quote to move forward. Sunrun, Inc. | BBB Complaints | Better Business Bureau Sunrun, Inc. | BBB Complaints | Better Business Bureau View complaints of Sunrun, Inc. filed with BBB. BBB helps resolve disputes with the services or products a busin... If you are unwilling to stand behind your product, the only option I can see is for your company to come remove, at no cost to me, the panels and system that were improperly installed four months ago, provide me with a refund for the charges I have received on my National Grid bill since they were not installed properly, and return my roof (which is less than a year old) to the condition it was in prior to the panels being placed. Seeing as I have wasted so much time getting nowhere thus far, I expect a response within three business days. If I do not hear back within that time frame, I will pursue all other options at my disposal, including seeking legal guidance to resolve this issue. I appreciate your attention to this matter,
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Josh. We are sorry to hear that your system is not performing as expected. Our team would be more than happy to review your system's performance and the fee to see how we can help. Please send your service address to resolutions@sunrun.com so we can verify your account information. Thanks, Josh!
Gabriel Buitrago
Reviewed on Feb 27, 2025
Horrible
They lie. Send you a huge contract, rush you through it and then you realize you are paying 3 times what you would normally pay electric. They told me that I would "lease" my panels, instead they put it as a purchase through a 3rd party called Mosaic which charges interests making my bills even higher. THEY ARE TERRIBLE STAY AWAY.
Response from Sunrun Inc.
We appreciate you taking the time to reach out to us, Gabriel. Typically monthly savings will vary depending on your usage patterns. Our team is more than willing to take a closer look into this to help make the most of your savings. We've located your account and assigned an Escalation Expert who will review your account and reach out to you as soon as possible to assist you further. Thank you!
Don Alexander
Reviewed on Feb 26, 2025
sales- great. Installation bad
The installers (I guess) put some kind of a box on the outside of my garage that can turn my electricity off by anyone. I've called several SunRun people. Others on our block don't have them but I'm told I do because of a city ordinance. Sorry, I don't accept that. Come take everything out if the only way you can do business is to lie to me. I am very disappointed. Don Alexander
Washburn
Reviewed on Feb 25, 2025
System not producing
My sunrun system has had a production problem for the two coldest months in IL. Jan and feb. I have sent messages and still no response. The contract says sunrun does the monitoring. Why did I have one find the issue? Then when they were contacted no response? I need it fixed and refunded for the time it didn't work. Thank you
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Washburn. We are sorry that you have not received a response regarding your concerns and we would be happy to look into this for you in order to get it resolved. To best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thank you !
About Sunrun Inc.
- 2007
- Installing since
- 3640
- Customer reviews
- 2.9
- Average rating
- 17
- Areas served
What Sunrun Inc. does
Services
- Installation
Licenses
- NO LICENSE REQUIRED
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Sunrun Inc. works
- California
- Colorado
- Connecticut
- Florida
- Hawaii
- Illinois
- Maryland
- Massachusetts
- Nevada
- New Hampshire
- New Jersey
- New Mexico
- New York
- Oregon
- Texas
- Vermont
- Virginia
Where to find Sunrun Inc.
Head office
225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104