Sunrun Inc.
- Installing since 2007
- 17 areas served
- Licensed
Overview of Sunrun Inc.
With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.
What Sunrun Inc. customers say
Helene Gordon
Reviewed on Sep 16, 2026
Communication stinks!
When signed up all went well. I got my son in law and daughter on board, promised a referral of $1000 and another bonus of $2000, all which I haven’t seen. I can’t even get a hold of the sales rep who signed us up. A woman I’ve been in contact with from Sun Run, I guess she handles issues, she did say monies will be her by 9/11, well it’s 9/16 and heard nothing. She said she will reach out to sales rep… sure… still nothing. So don’t believe anything Sun Run says!!! A billion dollar company… telling this 68 year old women one thing and was a lie… so buyer beware… look around!!!! Helene Gordon!!
RW
Reviewed on Aug 4, 2026
Kinda disappointed
Initial contact was great. Fast contact, prompt installation, really good staff for installation. PG&E held up the approval, so we got, essentially, 6 months of very low cost power. That was terrific. However, once approved and running under Sunrun, two of our three batteries quit and had to be replaced, just six weeks after approval. Now, in August, all three batteries have quit! And on the weekend, when I couldn't reach anyone at Sunrun. They are available on Saturday until 4:00, but the system quit after 4:00 pm. The batteries just started making a louder noise than usual and started discharging to the grid. In a half-hour they had completely drained, according to the app. Actually, the Tesla app showed the discharge and shutdown. For the entire weekend and Monday, until I called Sunrun, their app showed the batteries as fine and system normal, which it wasn’t. On Tuesday, I was sent an email and link to make an appointment. The link connection said no appointments for more than 90 days. I called and the person I got gave me an appointment for two days later. There is no one local to call and all the local people who were there for the install are not reachable. Support is either a very inefficient chat or a phone call to and overseas call center. This is not an acceptable support system. Sunrun owns the equipment and needs to maintain it. They charge substantially for their services and abandon the customer once installed. To have two equipment failures within 3 months and only 6 months after installation is unacceptable, poor business and not a great way to increase business. I was a big supporter of Sunrun, but not now.
PetalumaPV
Reviewed on Jun 22, 2026
Good local team
The Petaluma office answered my questions and the panels are working well. Scheduling took a little time but the crew communicated on install day.
BarryE
Reviewed on Nov 16, 2025
Still awaiting completion of the install
The initial installation team was great except for one guy who left his dirty fingerprints all over our walls. Since then I've gotten mixed messages about when the installation is going to be complete. They're supposed to have another team come out and finish who never showed up. We used sunrun for our house in Connecticut and everything went super smoothly. But here in New Jersey it's been frustrating
Response from Sunrun Inc.
We're so sorry to hear this, Barry. We certainly don't want you to feel frustrated. Please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can connect you with an Expert who can help you. Thanks!
Martta Kelly
Reviewed on Oct 17, 2025
Some bumps in the road.
Overall, it went well but there weresome bumps in the road. The initial inspector made three visits to our home when he was only supposed to make one. This was very inconvenient and annoying for us. We don’t understand because he had a checklist of things he was supposed to check so why did he have to come back two more times? In addition, the finished product did not look like the blueprint. The front and the back panels were fine and installed as they were supposed to be, but the four panels over our garage were crooked. We understand that our garage roof was slightly concave, but they should’ve made more of an effort to install them straight. It is a bit of an eyesore and not at all what we expected. There was a lot of waiting around for things to get done, so I just put that out of my mind for the most part. Now that we’re in the final stretch, I hope everything goes smoothly.
Response from Sunrun Inc.
Hi Martta, we appreciate your feedback about the appearance of your panels and have relayed this to our development team. We really appreciate you taking the time to share your experience, and we are here to help if you encounter any issues. Please don't hesitate to resolutions@sunrun.com if you need any assistance. Thanks!
Moses
Reviewed on Oct 16, 2025
Lucia Mejia
I had a great experience working with Lucia Mejia. Lucia was very helpful during the whole process. Lucia was very professional, honest, and straight forward. Lucia was always available for questions and follow-ups.
Response from Sunrun Inc.
Thank you, Moses, for taking the time to share your experience. We're so glad to hear that our communication throughout the process helped you feel informed and confident every step of the way. We appreciate your feedback!
Gua
Reviewed on Oct 10, 2025
Solar panels
These are amazing
Response from Sunrun Inc.
Thank you for helping us to create a planet run by the sun! Please let us know how we can earn 5 Stars!
Yufeng Wang
Reviewed on Oct 8, 2025
Frustrated
I am a new owner of this house featuring solar panels. I need to setup a password to get WiFi connected. I called Sunrun many times in two days. I still haven’t got the WiFi connected. I was told to download the app to setup my self, but I don’t see anywhere to find settings in Sunrun app. I keep calling and keep getting phone call disconnected. Finally Zak ( one of the best tech which I could finish the call with him) told me they will schedule a tech to my house in 3 days. I am waiting for the schedule. Very disappointed at this beginning of using Sunrun. Thank you!
Response from Sunrun Inc.
We are truly sorry to hear about the issues you are having with setting up your app. If you'd like to watch a quick tutorial about how to set up your app please view our video. Thanks! https://www.youtube.com/watch?v=ZMGeUY8KkEM
bob nelson
Reviewed on Sep 2, 2025
sunrun experience
kim helmuth my sales consultant is wonderful. sergio zuniga [installation crew foreman] and his crew did a fine job, the installed system looks great. the difficulties i have had are with the dept responsible for co-ordinating with the local city authorities and PGE the performance in getting my system approved and operational has been sub-par the system was completed august 19 and as of today sept 2, PGE has not rec'd any req'd documentation to move fwd with authorizing my my system to be permitted to be turned on
Response from Sunrun Inc.
Thank you for sharing your story, Bob. Your feedback helps us continue to improve your solar experience. If you can send your address and review to resolutions@sunrun.com, we'll be able to look into this further for you. Thanks for choosing us as your solar provider!
John K
Reviewed on Aug 29, 2025
Panels installed, no permit sign offs
The experience of reviewing options, pricing and getting a new roof and the panels installed went well. Unfortunately Stephanie Perez, the "new expert on your way to activation" has not answered any calls nor truthfully responded in texts. It has been nearly 3 weeks and there are 3 inspections needed for which the town has not been contacted to schedule (town states they can schedule in 24 hours). Incredibly unresponsive since (as of now useless) panels were placed
Response from Sunrun Inc.
Thank you for sharing your story, John. Your feedback helps us continue to improve your solar experience. If you can send your address and review to resolutions@sunrun.com, we'll be able to look into this further for you. Thanks for choosing us as your solar provider!
William Frank
Reviewed on Aug 5, 2025
The installers damaged the shingles on my patio roof by putting the panel supports in the wrong place. SunRun was supposed to arrange to have a roofer contact me that has not happened. Also, I’m waiting on PG&E to come out and finalize the project. I’ve sent messages to SunRun representatives and gotten no replies.
Response from Sunrun Inc.
Hi William, we appreciate you letting us know about the damage to your shingles along with the delay in your project. Our team would like to look into your concerns to see how we can help. Please send an overview of the issues you are having and your service address to resolutions@sunrun.com so we can assign an Expert to help you further. Thanks!
Daniel R
Reviewed on Jul 27, 2025
Communication can be spotty at times
Some of their staff definitely has been helpful. The installation (which is still on going at the moment) is becoming a nightmare. We started this process early in the year and we're still trying to get the installation finished
Response from Sunrun Inc.
Thank you for sharing your story, Daniel. Your feedback helps us continue to improve your solar experience. If you can send your address and review to resolutions@sunrun.com, we'll be able to look into this further for you. Thanks for choosing us as your solar provider!
JE
Reviewed on May 1, 2025
Monthly electric bill has been reduced with solar power but I am not saving money. Solar Energy charges me each month of $62.00.. So even though I am saving on electric I am not seeing a savings. The electric cost and Solar's cost it is currently costing me each month than I was paying before Solar. Be very careful that all cost are shown before sighing a contract. Do you home work.
Response from Sunrun Inc.
Hello, JE, thank you for reaching out to us. Your initiative to get in touch is truly appreciated. Savings on a monthly basis can differ depending on your usage patterns at home. We’re eager to explore this further to ensure you’re optimizing your savings. Please send your service address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com so we can connect you with an Expert who can take a closer look at your system. Thanks!
John Phillips
Reviewed on Mar 5, 2025
I chose the option to give SunRun my Federal tax credit in exchange for all future maintenance plan. My system was installed in early July. I paid over $20,000 as soon as I got the invoice( within a week). I was told by the SunRun rep assigned to me(I think from California), it could take up to 2 months for my system to go on line. I had the app, which kept noting we were waiting for the electric company to activate the meter. I emailed my SunRun rep in mid September who said sometimes it takes longer. Mid October came with no approval as did mid November. Each time I asked the SunRun rep to investigate the hold up. I noted in one of the earlier emails sent to me and SunRun an attachment from the utility. I replied to that email with my SunRun rep cc’d. Within 24 hours, I got a reply from the utility that there had been some glitch between SunRun and them and the application to connect to the grid would have gone anywhere if I hadn’t reached out. My system got activated in early January - 6 MONTHS after it got installed and I paid in full! I had been patient and fully expected my SunRun rep was working to get me connected, but I was wrong. A simple email from them to the utility would have cleared it up a few months earlier. I lost out on hundreds of $ at the peak time of year. I wonder what future servicing of the equipment will be like? BTW- the solar salesman was good, the installation team was good, from scheduling the install, to getting the system completed in one day!
Response from Sunrun Inc.
Thank you for sharing your experience, John. Your feedback helps us continue to improve your solar experience. If you can send your address and review to resolutions@sunrun.com, we'll be able to look into this further for you. Thanks for choosing us as your solar provider!
Cheng
Reviewed on Mar 3, 2025
Coordinator
Poor communication Stage 2 - City inspection 1st * no inspection report provided * no corrections report provided * no reply after request…. * reply after reached the salesperson Aaron. - City Inspection 2nd * No inspection as well as correction report provided * need to push the coordinator to find out the status of the mentioned reports.
Response from Sunrun Inc.
Cheng, thank you for reaching out to us. Apologies for providing you with poor communication and negative experience. Please send us an email at resolutions@sunrun.com so we can provide you with a better communication experience and provide an update. Thank you!
Edward Henkel
Reviewed on Mar 1, 2025
Have had no solar production from my solar panels for January, and February. Still waiting for someone from SunRun to contact me. Said I would be contacted within three business days. It has been five days , and still have not heard from them.
Response from Sunrun Inc.
We are so sorry to hear this, Edward. I am part of Sunrun's Social Media Team. We would love to review your system's performance and any other specific concerns you have, so that we can help get this resolved for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Sorel
Reviewed on Mar 1, 2025
Disappointed
The beginning process was smooth and easy. I had concerns about the size of the system because we weren’t in the house long enough. The sales person said it was fine and it’s not. The system seems to be undersized for usage. We were promised a grant to offset the winter months since the system didn’t turn on until September. We haven’t received a grant and getting ahold of our rep has proved to be incredibly difficult. We’ve paid our sunrun bill AND an electric bill since the system has been turned on. We asked about waiting to install the system until the spring and our rep told us about the grant and said it wouldn’t be a problem. I wish we had waited. This experience has been a disappointment.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Sorel. We are sorry to hear this and we would be happy to look into this for you in order to get it resolved. To best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
Michael Waters
Reviewed on Mar 1, 2025
Not Happy
UnKnowledgeable sales person. To my surprise. When everything was said and done and too late to change anything, found out from other Sunrun marketers working around Bakersfield, that there was other things that could have been done to enhance my overall experience with my service. On that note, trying to get technical help was nearly impossible. Come to find out, that when technical help was finally offered and completed , they had informed me that there actually was a problem with the system from the initial install. Which explains why I was getting such massive electrical bills and still making the payment on my solar. Overall not happy with the company in general.
Response from Sunrun Inc.
Michael, we are sorry for this experience and we want to help escalate your experience. Please send us an email at resolutions@sunrun.com with your address and these details so we can connect you with an expert to assist you. Thank you!
Not all that satisfied
Reviewed on Mar 1, 2025
Not sure if it’s worth having Solar
Now that the electric company has changed its rates really not worth it They went down on the price of kilowatts so that increases the amount of kilowatts you need to produce to pay them $10 a month Because they do still charge you a charge even if you don’t need any electricity And they have increased the shipping fees Pretty much 35% So every kilowatt you create is worth about four cents right now You roughly need 250 kW per month just to pay them they’re 10 bucks So an extra 3000 kW per year I feel like everything about Solar now is somewhat of a scam You receive a bill from the solar company and you will receive a bill from the electric company Make wise choices
Response from Sunrun Inc.
We're grateful you reached out to us. Typically, monthly savings will vary according to usage patterns. Our team is more than willing to take a closer look to help you make the most of your savings. If you need assistance, please send your service address along with an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com. Thank you!
Reviewed on Mar 1, 2025
No service
I don’t think we are creating electricity like I thought we would,As of 9-6-2424 we only have 800 watts.My monthly bill is just as high as it was before we got them.
Response from Sunrun Inc.
We appreciate you taking the time to reach out to us. Typically, monthly savings will vary depending on your usage patterns. No need to worry, our team is here to help you maximize on those savings. Please send your service address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com so we can connect you with an Expert who can take a closer look at your system. Thank you so much!
DennisG
Reviewed on Feb 24, 2025
Slow to respond
Ongoing problem of Powerwalls supplying to the home has been going on for some time. It will be exactly 1 month for Sunrun to finally get a tech here to diagnose what's wrong. So far, phone support and a rep visit seemed to think I had app choices wrong and software options would be the cure. Wrong! House has been 15% powered by solar, my PG&E bill will be bad. Also, the initial equipment install had a bad Powerwall 3, it took 6 weeks to replace. Not happy.
Response from Sunrun Inc.
We are sorry to hear this, DennisG and we would love the opportunity to make it right. In order to best assist you, please send your address and these concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
MJ
Reviewed on Jan 21, 2025
We started our solar installation project mid-October 2024. It is now mid-January 2025, and we’ve just been told it may be another 3-4 months before we can be connected to the grid and turned on. So, since we still don’t have solar at this time, I’m surprised I was prompted to write a review.
Response from Sunrun Inc.
Hi MJ, we're sorry to hear about the delay in PTO. Please email resolutions@sunrun.com with your service address and a copy of this review so we can assign an expert to help. We'd be happy to check into this and see what the delay is. Thank you!
Fred May
Reviewed on Jan 15, 2025
Support Communications followup
Great promises of being the best in the Solar business. First test of being the "Best", fail. Within 1st month, installed wireless heat sensor failing; warning going off & tablet sensor reporting has communication issue with sensor. Left numerous e mails, phone messages with both our initial contact & after installation support personnel. Zero response from either. Finally reached someone who could only asign a "case" number. Then continuing calling and reached another Sunrun personnel who said, "moving this case to an "Escalation Team". Been total of two weeks without anything done. The best?
Response from Sunrun Inc.
Hi Fred, we are very sorry to hear that you have not had a positive experience with our team, and we'd like to speak with you further to see how we can help. Please send your service address and a brief overview of the specific issues you are having to resolutions@sunrun.com so we can help you further. Thanks!
Gork89
Reviewed on Jan 10, 2025
Customer service is POOR
we had solar installed towards the end of 2024. When they came to upgrade the ameren meter on the side of the house our siding was damaged in the process. Keep getting the run around on when someone will be here to correctly fix our siding and re-attach the ameren meter to the house. This issue was reported to them November of 2024 and still currently waiting for someone to show up and take care of this issue. Not happy at all with getting the run around on when someone will be here to fix this.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Gork89. We are very sorry to hear that there is damage to the side of your home and we'd like to look into this for you. To do so, please send your service address to resolutions@sunrun.com so we can verify your account and assign a dedicated Expert to assist you further. Thank you!
Jesus
Reviewed on Jan 8, 2025
It has been 6 months since this process started and we are still not connected to the grid. The beginning of the process started out well but since then we have been passed to different people and are currently only dealing with text messages The inspections have been the worst with staff blaming the previous inspectors, we even had an inspector bring the wrong person. We wonder when this whole process will end
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Jesus. We are sorry for the delay and we would be happy to look into this for you in order to get it resolved. To best assist you, please send your address and your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
About Sunrun Inc.
- 2007
- Installing since
- 3640
- Customer reviews
- 2.9
- Average rating
- 17
- Areas served
What Sunrun Inc. does
Services
- Installation
Licenses
- NO LICENSE REQUIRED
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Sunrun Inc. works
- California
- Colorado
- Connecticut
- Florida
- Hawaii
- Illinois
- Maryland
- Massachusetts
- Nevada
- New Hampshire
- New Jersey
- New Mexico
- New York
- Oregon
- Texas
- Vermont
- Virginia
Where to find Sunrun Inc.
Head office
225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104