Sunrun Inc.
- Installing since 2007
- 17 areas served
- Licensed
Overview of Sunrun Inc.
With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.
What Sunrun Inc. customers say
Paul Mezzacapo
Reviewed on Sep 25, 2023
Installation Process Unsatisfactory
I was talked into using Sunburn because the numbers looked like they would pretty much equal my electric bill before getting the solar panels. This relies on the ability to 'bank' energy credits in the summer when the panels will be generating more energy than I use, and I can then use those credits during the winter months, which won't generate much if any energy. The panels were installed in March. It took 4 MONTHS to finally get the panels up and running, which bypassed my whole summer opportunity of banking energy for the winter. When I complained, I got no apology, and an attitude when I suggested I should at least get a few months free (which won't even cover half of the money I will lose, since I will be paying full price from Xcel + my monthly leasing cost from Sunrun for the whole winter). I wish I had done my homework better and read the reviews before going with this company. Also, my monthly cost is higher than what my contract says, and I have to call and fix this with them.
Response from Sunrun Inc.
Paul,we are so sorry that we have not provided you with a positive solar experience and we would love the opportunity to improve your experience with us. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
RP
Reviewed on Sep 22, 2023
Awesome Experience
I’ve used Sunrun twice now for two different houses over the past 5 years. I have never had any issues and was proactively reached out to on the 2nd house due to monitoring that they perform and finding an issue. I would absolutely recommend Sunrun for your Solar needs.
Response from Sunrun Inc.
This is awesome, RP! Your positive feedback is like a ray of sunshine to us, and we're so happy we could guide you through your solar experience. Thanks for going solar with us!
Jackson Ignatio
Reviewed on Sep 22, 2023
Trespassing on our property multiple times- "Solar Shay"
A person named "Solar Shay" has driven all the way up our driveway unsolicited twice now. It's an invasion of our privacy, because our driveway is in the back of our home, not the front. If she wanted to do business with us, she should have parked on the street in front of the house, and come to the front door. We wouldn't have answered, and she could have gone away. But instead, she alarmed my dog and wife, and then blocked my wife from leaving with her car. My wife had to tell her NO repeatedly, as we already HAVE solar panels. Based on this behavior, I can recommend to never do business with this company. This has happened twice. I will call the police next time for harassment and trespassing if she shows up again.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Jackson. We are so sorry to hear about your experience. This does not represent the values of Sunrun, and we can assure you that we do not condone this type of behavior. We would love the opportunity to make things right and speak to you further on this matter. In order to best assist you, please send us your address and the details of your interaction to resolutions@sunrun.com, so that we can take steps to get this escalated immediately. Thank you!
Terry Craig
Reviewed on Sep 21, 2023
Very Disappointed
SunRun and Solar Energy World Review Terry Craig, Earleville MD Please read this all the way thru before you decide to go with SunRun / Solar Energy World. I do not recommend them! I am very dissatisfied with the service I received from SunRun and Solar Energy World. My solar panels went down on 7/29/2023 and were down for 43 days before they replaced the bad part and got me back up and operating. Listed below are the chain of events. 7/29/23- system went down 7/31/23- I called SunRun and was told Solar Energy World would get back to me in 7-8 business days 8/9/23- I called Sunrun again due to no call from Solar Energy World and was told 3 business days 8/9/23- called Solar Energy World and had to leave a message. No response back. 8/14/23- called Solar Energy World, left a message because the service person was out with no response back. 8/15/23-finally got thru and they scheduled a service call for 8/18/23 8/18/23-Service tech found the problem and ordered the new part and was told 7-8 business days for the part to come in. 8/22/23-called Solar Energy World for update on part, No response. 8/23/23-called again, will keep me updated 8/28/23-called Sunrun, they will contact Solar Energy World, no response back 8/29/23-called Solar Energy World again for update on part, no response 8/30/23-emailed CEO, I was told they are working on it 9/8/23- I put a bad review on the Sunrun web site! 9/8/23-Got a call from Sunrun, repair scheduled for 9/12/23 9/12/23-System up and running after 43 days 9/14/23-went back and forth with emails to Sunrun CEO till 9/19/23 trying to make me whole for the downtime and lost kwh produced. My contract reads they are not responsible for lost down time. I would agree with that if it only took a few days to get my system back up and running, but 43 days? I was credited two months of my monthly payments but nothing for the kwh that I lost in 43 days which came to $216 when I averaged the prior two years. First page of my agreement with Sunrun reads WE’VE GOT YOU COVERED WITH OUR WORRY-FREE SERVICE I have all the phone records and emails saved to prove my review!
Response from Sunrun Inc.
Thank you for reaching out to us, Terry. We are so sorry to hear about your experience these past few months and we completely understand your frustration with this situation. Our dedicated team would be more than happy to help look into this further to see how we can help you. In order for us to best assist, please send your service address to resolutions@sunrun.com so we can assign an Expert to assist you further. Thanks!
Mike McDonnell
Reviewed on Sep 21, 2023
BUYER BEWARE - DO NOT do business with this company
My equipment has not been functioning properly for 5 months. This has cost me many hundreds of dollars in costs via charges from my local electrical provider. My original appointment was scheduled June 2 and was cancelled due to lack of technician staff. A later June appointment was simply never honored. I finally manage to get an appointment scheduled for OCTOBER 13!!! Yesterday I was notified once again that, due to a loss of a technician in my area they would have to reschedule my appointment to a later date. No later date has even been offered. If this company treats it Technicians half as bad as they treat their customers its no wonder they're all quitting. Sunrun has a contractual obligation to service this equipment. They have failed to fulfill that obligation and I am considering taking legal action at this time.
Response from Sunrun Inc.
Mike, we’re genuinely apologetic for the difficulties you’ve faced with your system and for the unexpected delays. We’re here to support you, and we invite you to share more details with us. If you could send us a message containing your service address and a brief summary of the issues you’re dealing with to resolutions@sunrun.com, we’d be grateful. Your willingness to reach out allows us to explore ways to assist you better. Thanks!
Dan
Reviewed on Sep 20, 2023
Regret signing with Sunrun
We had signed up with Sunrun about 1 year ago. At the time, no one was living in the home, but we were asked to supply the utility bills of the empty home to determine how many panels would be appropriate. We voiced concern to the salesperson that the bills were an underestimation since no one was living there. The salesperson reassured us that if the electric bills were expensive, we could add on more panels to meet our energy needs. Since then, my family has moved into the home and our utility bill has been upwards of $600. Now, Sunrun is saying that new panels cannot be added on. I was then told that we can do a new contract with Sunrun to meet our energy needs. After being transferred multiple times, I am now being told that a new contract is not possible and there is essentially nothing that can be done to help with our energy needs. It feels like we were told what we wanted to hear initially and once we signed the contract, we were left high and dry. I wish I had never agreed to work with Sunrun.
Response from Sunrun Inc.
Hello, Dan, thank you for reaching out to us. Your initiative to get in touch is truly appreciated. Savings on a monthly basis can differ depending on your usage patterns at home. We’re eager to explore this further to ensure you’re optimizing your savings. Kindly send your service address along with a brief summary of the issues you are having to resolutions@sunrun.com. Once we can confirm your account we will assign an Expert to your case to help you further. Thanks!
Erik Cacciottoli
Reviewed on Sep 20, 2023
Run away!
If I could give them a negative star I would. they lied about how the batteries are able to be used. They signed a DocuSign for me about my payments. that I never saw. my payment changed to more then my current electric bill with only 61% added from the panels, no main shut was installed. they didn't not follow the design we talked about and the sales rep lied abut the referrals its been over a week since I asked someone from Sun to contact me, but haven't heard back. it took some digging to find an email. but finally found one to put them under notice to removal there panels and equipment asap from my house.
Response from Sunrun Inc.
Erik, we are so sorry to hear about your experience with your project, and we want to do everything we can to help resolve your concerns. On our end, we see that your Escalation Expert, Lei-Lua, sent you an email on 9/21/2023. Since she will be your main point of contact for this issue, please feel free to respond to her email with any questions or concerns you have. Thanks so much!
Ryan
Reviewed on Sep 19, 2023
Performance of the system is lacking
The presales side of the transaction was smooth. System was installed as promised at the price agreed upon. However the post sales side hasn't been up to par when it comes to support. Our solar system has been down (4) times now and it's been less than a year since installation. This concerns me because I'm stuck with a huge power bill when the system isn't operational. Now they can't send a tech out in a timely manner to troubleshoot the issue. Our system has been down since 08/09/2023 and the soonest they can dispatch a tech is 09/28/2023! This just isn't good service. And, the reliability of the components they specified for this installation concern me. The installation is clean.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for taking the time to reach out to us, Ryan. Let me start by saying we are so sorry to hear that your system has been down several times, and our team would be more than happy to look into this further. Please feel free to send your service address to resolutions@sunrun.com so we can personally connect you with an Expert to help you further. Thanks!
Morganhouse
Reviewed on Sep 18, 2023
Thanks Thiago and Sunrun!
Thiago and Sunrun have done a great job for my house. I've had solar for 3 years now. Thiago even helped remove a few trees for me. My system is covering most of my power and I'm saving over $1,000 year!
Response from Sunrun Inc.
Thanks for your review! Our goal is to make going solar easy and enjoyable, and we're so happy to hear that you had a good experience with us. Thanks for doing your part by helping us create a planet run by the sun!
Matthew
Reviewed on Sep 18, 2023
No problem gets solved
We paid for panels for $26,000 and the company didn't tell us they stopped working months ago. Then we reached out to trouble shoot, and we keep getting the run around. Example: wait 7 days for someone to call you to set up an appointment, with a live agent. They keep pushing and prolonging without ever solving issues passing you from department to department.
Response from Sunrun Inc.
Matthew, we are so sorry to hear this, and we would love the opportunity to help resolve your concerns. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Chasin Griffin
Reviewed on Sep 18, 2023
Fast Process
Vivint Solar reached out to my wife and I since we have their security system to see if Solar was something we wanted to consider. During our first meeting our sales rep, Eric, had a full breakdown of our average electric with JEA and provided a comparison if we were to switch to Solar. He was extremely informative and made the process of signing up so easy! The panels have already been installed, now we are just waiting on the final inspection snd for them to get turned on!
Anna Julia Marassi
Reviewed on Sep 17, 2023
Sunrun? Run
This guy's are the biggest impostors. They took adcantage of my mom who is 81 years old. The salesman David, disappeared as soon as the botched installment happened. The installers mushed 2 sides of the roof edge. I called at least 5 times to complaint and beg f9r help, not once David picked up. He sent a message saying he was unable to access my account anymore now that it was installed. His boss, some idiot called John called me and was loud and disrespectful. Throughout the phone call he got louder and louder and hung up the phone. Now they have never called to finish the job or remove the botched job. On the side of the house my mom has all kinds of wires hanging. It's not completed nor corrected and they are MIA. Called the manager Iaconello, left a message, no answer! Stay away from this company as far as you can.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Anna. My name is Frances. As part of Sunrun's Social Media Team, I can assure you that we would be happy to look into this for you in order to get it resolved. In order to best assist you, please send your mother's address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect her with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
Charles Williams
Reviewed on Sep 16, 2023
Realized our system stopped working 5/28/23 when June and July true-ups on the utility bill’s exponentially increased. Review of those bills showed no generation. Sunrun was notified 8/1/23. A tech could not be scheduled until 8/15. The system had slowly come back on line 8/12. The tech visit revealed water intrusion and there was nothing he could do since the system was functioning. System declined after that until 8/24 with full failure. Multiple attempts to address this resulted in failed return phone phone calls and failed return e-mails. Currently working with a rep in the office of the CEO to resolve the issue with a new scheduled tech visit for 9/28/23. With that said, I’m still making a monthly payment on the system, paying full utility charges, and have no credited generation for the first month of the new true up year. System was purchased through Costco 9/10/18. Costco offered no support in addressing the issue.
Response from Sunrun Inc.
Thank you for reaching out and letting us know, Charles. We are so sorry that this has been your experience, and we understand how frustrating it can be to wait for an extended period of time without a resolution. Thank you for your patience during this time, and we apologize for the delays. If there is anything additional we can assist with please reach out to resolutions@sunrun.com.
Marty S
Reviewed on Sep 15, 2023
The worst experience
I've had the worst experience of my life with Sunrun through Costco and highly recommend anyone that considers for solar go elsewhere. This post is a result of them changing their quoted price in a change order without any explanation, and the horrible service I received from the rep assigned to support me.
Response from Sunrun Inc.
Oh no, Marty! We're so sorry to hear this, and we would love the opportunity to make it right. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
U HAPPY? NOT HAPPY
Reviewed on Sep 14, 2023
DO NOT DEAL WITH SUNRUN
Took over a lease when I purchased house 2 years ago. I needed to replace roof. In May I finally made arrangements to get the appointment for removal of the panels. The reinstallation was not scheduled until July no matter how much I begged for it to be scheduled at the same time that the removal was scheduled. Here it is mid September and my panel is still showing ALL RED LIGHTS. I have an open case with the "Escalations department", I call, I email, CRICKETS. I will not pay the bill until they come fix this system, they can have their panels!!
Response from Sunrun Inc.
Thanks for letting us know. My name is Frances, and I am part of Sunrun's Social Media Team. Let me start by saying that we are so sorry it's taking longer than you had expected to get the removal and reinstallation done. We want to do everything we can on our end to help resolve this as quickly as possible. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can see what the delay is. Thank you.
Kim V
Reviewed on Sep 14, 2023
I had my solar pannel installed but not activated!
They installed my pannel almost 2 years ago and I am still waiting for them to activate it. They always make excuses and at one point they decided to have it removed but not letting them because they made holes and not painted my walls so I will wait until they make it work.
Response from Sunrun Inc.
We are so sorry to hear this, Kim! My name is Frances, and I am part of Sunrun's Social Media Team. We would love to review your system's performance and see why its not activated. As well as go over any other specific concerns you have to get this resolved for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Jamey Lucas
Reviewed on Sep 14, 2023
This system is junk! With solar my bill is 550.00 that’s with a brand new ac over insulated attic. My app shows it not working but when I contact them they say oh it’s running good. BS!
Response from Sunrun Inc.
We are so sorry to hear this, Jamey! My name is Frances, and I am part of Sunrun's Social Media Team. We definitely want you to enjoy all the savings and benefits of solar. We would love to review your system's performance and any other specific concerns you have so we can help resolve this for you. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert who can help you. Thank you!
Ramkumar
Reviewed on Sep 14, 2023
Worst Company DO NOT GO(Not worth for single star also)
DO NOT Go with sunrun. still my project is not getting approved from city. my friends solar project from other providers completed in 2 months. They are very dead slow. After escalation, they contacted me after 4 days. never saw these much lazy peoples.
Response from Sunrun Inc.
Thanks for letting us know, Ramkumar. My name is Frances, and I am part of Sunrun's Social Media Team. Let me start by saying that we are so sorry it's taking longer than you had expected to get your system approved and activated. We want to do everything we can on our end to help resolve this as quickly as possible. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can see what the delay is with your Expert. Thank you!
JW
Reviewed on Sep 13, 2023
Most Awful Experience Ever.. BUYER BEWARE
BUYER BEWARE! Please, if anyone from Sunrun approaches you, your door, from Costco or wherever DO NOT use this company. Read all the most recent reviews. I think they average a 1 dating back to June. What do you do when you see a restaurant rated a 1? Enough said. I signed on with them back in March. They still have not even started the work. Their excuse, PG&E. Of course.. how easy.. blame it on the other business. There is way more to this, but it starts with service and they lack this in every way. To start, the initial sale: Visit to the house, assure you they will stay with you and make sure you are taken care of. EVERYTHING perfect until you sign.. and of course they get their commission. I had 2 salesman, but one in particular who only cared about the sale is Mike Garcia. I have tried to call and text him for months and nothing. Ghost. He used all the jargon, promised, total sales guy. nothing to back it up. Since March, I have been offered 2 dates to come up and do an electrical panel upgrade (not even install the solar yet), Thats 2 dates, in 5 months. I finally get a date in August and the guy comes out and says.."ohhhh we are probably going to need to move your panel to a different location" He could have come out much earlier to tell me that, but .. nope. So we are not in middle September and the whole company is basically leaving me hanging and blaming it on PG&E. 2 MAJOR things.. my bills due to the heat wave are super high so I am losing all that money that is the reason I went with solar. The 2nd I will likely get the panels installed when it gets dark at 5pm so I will not be able to store the energy. This company is poorly run, has awful customer service and if there is anything I can assure you of, you will be no different. Please choose any other company.. or you will be in for a lot of agony and empty promises.
Response from Sunrun Inc.
Thanks for letting us know, JW. My name is Frances, and I am part of Sunrun's Social Media Team. Let me start by saying that we are so sorry it's taking longer than you had expected to get your system installed. We want to do everything we can on our end to help resolve this as quickly as possible. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can connect you with an Escalations Expert who can help you. Thank you!
Doug E
Reviewed on Sep 13, 2023
Great installation
Took quite a while but now that it is working it is producingn nicely.
Response from Sunrun Inc.
Thank you so much for being part of our Sunrun family!
Margaux
Reviewed on Sep 12, 2023
THEY DO NOT COMMUNICATE, REPS DISAPPEAR
I have signed a contract, had an inspection and for nearly 2 months as i write this, I cannot get any information on status. My rep Jerome John Muniken will NOT repsond. I am on hold for over 20 minutes with "customer service," and no one gets on the line. HORRIBLE!!!!
Response from Sunrun Inc.
Thank you for bringing this to our attention, Margaux. My name is Frances. As part of Sunrun's Social Media Team, I can assure you that we would be happy to look into this for you in order to get it your system installation complete. We'd like to apologize that its taken longer than expected. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you with this. Thanks!
Miqueas S
Reviewed on Sep 12, 2023
Months with broken system. Not saving on electricity
I have already posted on Better Business Bureau, Consumer Affairs, and have multiple open cases with Sunrun support, yet they have still left me without a working solar system for the past few months. I was promised calls that I never received, I have been assigned "case managers" who have dropped off the map on 2 other occasions (including the latest one a few days ago). I am paying more WITH solar than I would be without it (even when the system was working properly). Zero savings on electrical bill when you factor in the solar lease payment. They have acknowledged this and refunded me a few times, but always at my request after providing a bunch of paperwork. I do not have time for this. If they don't break my contract (for not holding up to their end of the bargain), then I will at the very least continue to let the world know through any avenue possible to stay away from Sunrun.
Response from Sunrun Inc.
Hi Miqueas! Thank you for reaching out. We've located your account and can see you are working with Javell. We can see on our end the last call was made to you on 9/12/2023. If you have further concerns, please reach out to your Expert, Javell, at javell.brown@sunrun.com
Shelley Decker
Reviewed on Sep 11, 2023
sunrun
Very nice agent and service attitude。
Response from Sunrun Inc.
We're thrilled you had a good experience, Shelley! We really appreciate you taking the time to share your feedback. Thank you for playing such an important role in our solar community and for helping us create a planet run by the sun!
Cella
Reviewed on Sep 11, 2023
DO NOT USE SUNRUN SOLAR
Sunrun's design and engineering teams made a HUGE mistake by installing one panel next to our evaporative cooling system making it impossible to access our system for summer cooling as well as causing a dangerous situtation for our contractor to try and get the evap cooler up and running. This was discovered back in March and although they removed the panel in late July we still have the panel in our backyard unused by us or them. We paid for 9 panels and only have 8 through no fault of our own! They owe us approximetly $1700. I have emailed, made phone calls left messages, been told that I have an open case and someone from Remove and Reinstall would be notified and would get in touch. The most recent communications regarding compensation started 8/24, then 8/31 and 9/1 with no response at all! We are VERY dissatisfied customers and do not recommend them no matter how nice they appear in the beginning!
Response from Sunrun Inc.
Oh no, Cella! We're so sorry to hear this, and we would love the opportunity to make it right. In order to best assist you, please send your address and an overview of your concerns to resolutions@sunrun.com, so that we can personally connect you with an Escalations Expert that can help you. Thank you!
Nancy G. Potter
Reviewed on Sep 11, 2023
STAY AWAY
I wrote twice to this person, twice to CEO, twice to Action 9 and no one will respond to me..... Here is the last letter I wrong to CEO; I had Jake one of your technicians look over my system to see why I was not seeing any benefits of going solar. Once he arrived, he immediately informed me that my system was definitely not working. He updated and did a few more things and my system is now working according to Jake. He said it was and always has been in Standby Status. I am just hoping I will see a difference when I receive my next power bill. I am really surprised that I have yet to hear from you, but I did want to let you know that finally I do believe we have things worked out as far as the system is concerned, but regarding all these high-power bills that I have been paying is another story. It is very hard to get any communications going when it comes to Sunrun. The only email I ever received and always received is How did we do????? I would hope there is some compensation since I signed this contract in January of 2023 and my system did not start working till August 18th 2023. I do believe compensation of some sort is the professional way to handle this unfortunate situation. Kindly take the time and let me know that you at least read my recommendation to keep me as a happy customer, because as of right now I would never recommend Sunrun to any of my friends, family, or colleagues. The technician and some of your customers service employees, like Jake and Kierra, are exceptional at their job and actually tried their best to do the right thing and get this problem resolved. Most of the people I spoke to would constantly say we will not send anyone over to your house to check the system unless we see something on our side stating the system is not working and on our side the system is working perfectly. I would say glad to hear that, but on my side, it is not working and then I would receive an email asking "How did we do???? I had to call at least 15 times and beg to have a work order put in and finally it happened, and I very much appreciate that. I believe I am owed some compensation and since no one will respond to any of my emails I just wanted to warn everyone else - STAY AWAY FROM THIS COMPANY!
Response from Sunrun Inc.
Nancy, thank you for bringing this to our attention. We are so sorry for the issues that you have encountered with your system and our services. We apologize that your concerns have not been resolved yet and apologies for the lack of communication you have experienced. Please send us an email at resolutions@sunrun.com with your service address and concerns so we can escalate this immediately, thank you!
About Sunrun Inc.
- 2007
- Installing since
- 3647
- Customer reviews
- 2.9
- Average rating
- 17
- Areas served
What Sunrun Inc. does
Services
- Installation
Licenses
- NO LICENSE REQUIRED
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Sunrun Inc. works
- California
- Colorado
- Connecticut
- Florida
- Hawaii
- Illinois
- Maryland
- Massachusetts
- Nevada
- New Hampshire
- New Jersey
- New Mexico
- New York
- Oregon
- Texas
- Vermont
- Virginia
Where to find Sunrun Inc.
Head office
225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104