Sunrun Inc.
- Installing since 2007
- 17 areas served
- Licensed
Overview of Sunrun Inc.
With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.
What Sunrun Inc. customers say
Raj_jay7
Reviewed on Jul 21, 2020
4 months and still waiting
I wish I read these reviews before I went through with it!!! My project coordinator was great during initial set up and all. Once the panels were up and coronavirus happened, he left the company and so did my contact with the company. I was assigned another coordinator but this guy never gives me an update, I call him every Monday and no further progress. I called my energy provider and they said that Sunrun never sent them certificate of completion and that's the only thing they are waiting on. I told Sunrun that and they say that they sent all the paperwork over. Now I am stuck in this limbo state and summer is almost over. I have made 3 payments already and paying electric bills. This whole thing seems to be a waste of money and energy. There are plenty of other solar companies out there. DO NOT WASTE YOUR TIME AND MONEY WITH SUNRUN.
Response from Sunrun Inc.
Hello, we would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. Please give us a call and we can address your issue. Our number us 855-478-6786.
Leonard Lipson
Reviewed on Jul 21, 2020
All good until panels installed and too late to cancel. Then una
Unable to reach agent once panels installed and contract started. No idea when electric will be installed. Can't talk to anyone
Unhappy Customer
Reviewed on Jul 19, 2020
SUNRUN IS CRAP
5 months and the system is still not operational. Call customers support and get the big run around. All customer support says is they will forward the complaint. Ask them for a supervisor and get nothing. I have made some progress. They are willing to reimburse me for payments made to the finance company. Funny thing is, I did not finance the system. I signed a power purchase agreement. I buy the power from them at a lower rate than PG&E charges. So the basic idea is, I send them money each month if the system was operational, since it's been 5 months since the system was installed, they are going to send me money that I never paid to a finance company. This program makes you choose at least a one star rating. If I could choose a minus rating I would.
Response from Sunrun Inc.
Hello, we are sorry to hear about this negative experience and would like the opportunity to address any specific concerns you have regarding your promo and sales issue. Please feel free to contact us by calling our Customer Care team. Please feel free to call at 855-478-6786.
Erick
Reviewed on Jul 19, 2020
They do not deliver what they promise
This company has no customer service. There sales people are good at selling but the have no say with corporate and that's where everything falls apart. They have now been sold to give better customer service but the thing is the should no had bad customer service in the first place. Stay with locally own solar companies and stay away from Vivint and Sunrun who now owns that company. They have a bad review as well.
Diane Yenser
Reviewed on Jul 16, 2020
They Cracked Our Roof Tiles
Sunrun inspector came to our house and did a roof inspection. Never talked with my husband about the roof at all. He left without a word. I then get a call from the representative who informs me that there are over 20+ broken tiles on the roof and the underpayment is bad and basically the roof needs repairs in the amount of $6,200. This seemed odd to us as we Had just moved into the home in 2018. We had a receipt from the real estate agent that the previous owner had recently put a new roof on (last 6 years). Since I thought it was odd, I had a roof inspection tor come out. He stated the roof had about 11 tiles broke which was located in the area that the Sunrun inspector trampled around. So with that being said I called Sunrun and they denied it. I then had a roofing repair company come out and give me an estimate. He stated there is nothing wrong with the roof other than 13 broken tiles. His estimate was $685.00. Sunrun claimed earlier that they can repair the roof, but the $6,200 would get rolled into our solar bill for the next 25 years. I also called NVEnergy since the proposal was only for 45% solar. NVEnergy said that I would still be paying around $131.00 to them each month and that is in addition to the Sunrun charge. With all this new information, I contacted Freedom Forever Solar (Chad) who I was dealing with as the subsidiary because nothing really goes through Sunrun it is all different sub-companies and informed him of what I found out. I ha e sent him two emails and have received 0 response. Please, people do your homework and investigate because nothing is free in this world and there really isn’t a great deal. After reading these reviews, it seems like other people have been scammed too.
Response from Sunrun Inc.
Hello Diane Y. Thanks for reaching out. Customer service is really important to us, and we'd love to look further into this for you. Please feel free to contact us by calling 855-478-6786 or email us at CustomerCare@Sunrun.com.
3rd street
Reviewed on Jul 16, 2020
Project Coordinator
The circuit panel that Sunrun installed is too small. I don't have an extra slot for a new breaker for future projects see the picture, we have out of pocket $1,298 for the upgrade to this electrical panel but they not able to fix this issue. SUNRUN run from their responsibilities I wish this learn for the customer.
Response from Sunrun Inc.
Hello, we would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. Please feel free to contact our Customer Care team by calling 855-478-6786, or email us at CustomerCare@sunrun.com.
SPG
Reviewed on Jul 15, 2020
TERRIBLE SERVICE
Just my latest complaint about SunRun. They are only interested in the sales end of their business. I have been a SunRun customer for 10 years. I own our system. They no longer care about their long time customers or customer service. BUYER BEWARE. Still have not heard back from anyone. Please forward to a supervisor. This service issue was reported to you on July 2nd. We spoke on the phone and I also replied to your email. We have been customers for over 10 years and even referred friends and acquaintances to SunRun over the years. We can no longer do that due to SunRuns lack of care for customer service. We have reported numerous issues to the company the last several years that have not been addressed. research our service requests to verify and you will see that there are several issues that have not been addressed. This is the last email I am sending to SunRun before sending my complaint on to other Solar Review sites; the BBB and as well as the NJ BPU. -Sal Giambrone
Response from Sunrun Inc.
SPG, We're so sorry to hear this. We want to make sure you have a positive experience. Please feel free to contact us so we can address your concerns. Our phone number is 855-478-6786, or email us at CustomerCare@sunrun.com.
Melanie killian
Reviewed on Jul 15, 2020
Disappointed now
My husband and I chose vivint because of initial ratings over a year ago and status and jordan who came and talked to us .jordan Taylor was awesome he sold us on vivant and going clean we made the big move we chose to lease 20 years they did everything from beginning to end install inspections codes met by city everything no expense out of our pocket perfect loved them . We now have been with vivint a year beat move we made until now dont know what has happened in past two month with this company I'm so furious my husband and I we are at our wits end they are suppose to let you know if panels are not working call us for repair date well no one called and we received an electric bill in the hundreds unbelievable I almost died what the hell come to find out 20 panels are down and they did not upload new software to them did not take and had not been working for almost a month so we are stuck with electric bill when we are use to paying zero and paying vivant lease our set fee of 168.00 a month when before my electric Bill's were 280vyo 400 have 4 bedroom with pool so I'm saving money trust me but I'm not paying electric bill for them not fixing my solar its maintenance free 20 tears and monitored 24 7 so they send tech out can get it to work two weeks past no call nothing call numerous times finally get another tech Mike he cancels that day didnt come said his helper called in sick said call mon or tues to reschedule today is wed no call I call him sorry have to send them an email when they can fit you in if I could I would drop and go somewhere else this is horrible never had an issue till last two months so now gonna have another electric bill god only knows how much that will be God help me vivint doesn't care I called jordan who sold it to us he no longer with company didnt like what was happening there anymore moved on. Vivant lost a good man. But like I said this has been a nightmare so for over a month now been dealing with 20 panels down out of 42 not working and they wont take off the amount I'm paying in electric Bill's off there payments not away to run your company bad PR any time I ask for supervisor they dont have one . So I advise stay away from vivint I'm sorry now I went with this company next step we have a lawyer we talked to this week we retained so looks like now its gonna be moving forward because we are getting no help from vivint I'm so disgusted I love solar but not how they have handled any of this still down and broken tech blew us off again
Lazaro
Reviewed on Jul 15, 2020
Not recommended
I rent solar panels with this sunrun company. From the beginning I started to have malfunctions, so I have had to call several times to date for the repair, which takes a month to go to your house. First a person goes and looks at the panels and tells you that he has to come back with more people to review all the panels that it takes another month. They tell you that it is working and after a few days it stops working. We also have the problem of the pigeons that start to do their thing on your roof and all their poop begins to fall on you that this contributes to diseases, so the whole city is being filled with this by the panels, I am looking for help with some Lawyers to cancel his contract and also to pay me for damages, since since they put these panels in my house it has only brought me problems and lost time calling for repair.
Response from Sunrun Inc.
Hello Lazaro, We're so sorry to hear this. We certainly don't want you to feel frustrated. Please feel free to contact us so we can address your issues. Our Customer Care number is 855-478-6786, and our email is CustomerCare@Sunrun.com. Thank you for your communication.
Linda c
Reviewed on Jul 11, 2020
Bad Experience
We were told when we signed the lease we would never pay an Edison bill. This was the first mis-truth. I called after a year about a small roof leak and was told that our warranty was for 1 year and it was up. Of course the salesman was no longer there. Our inverter went out we were unaware of until we received an $800 electric bill. Sunrun came out and changed the part a few months later. Telling us that we would be credited for the Edison bill. When the first inverter was replaced the service man discovered the 2nd inverter was out. We had a man from Sunrun come out to add an updated meter. Not mentioning the inverter. We showed him a different part of our roof that is coming up at the edges. It took months to get the second inverter. Sunrun has never addressed the roof issues. We have never received a credit. Now we owe Sunrun for the months we withheld payment to get them out to fix the 2nd inverter and additionally I Just received an Electric bill that was several thousand dollars. This issue is still not resolved Customer Service is no help and no one in authority will return or calls. Buyer Beware
Response from Sunrun Inc.
Hello, Linda C. Thanks for reaching out. Customer service is really important to us, and we'd love to look further into this for you. Please feel free to contact our Customer Care team by calling 855-478-6786 or email us at CustomerCare@Sunrun.com
David Oliver
Reviewed on Jul 10, 2020
The Worst I have ever dealt with
I didn't choose them. They purchased my contract from the company that I leased my solar panel system through
Response from Sunrun Inc.
Hello, we would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. We want to make sure we are fixing any service issues promptly. We’d like to learn more about your specific situation and make things right. Please contact our Customer Care Team by calling 1-855-478-6786.
Tre
Reviewed on Jul 9, 2020
Vivint solar is absolutely terrible
I've been waiting on a call for over two weeks and still have not received anything. All I hear is COVID delays, they will reach out ASAP. Whatever you do, DO NOT GET VIVINT SOLAR!!!! you will never get your service scheduled and you will speak with robots in their chat service. Absolutely pathetic service and I may need to take legal action to get out of the contract because they are not performing their services as obligated. DO NOT GET VIVINT!!!!
Unsatisfied customer
Reviewed on Jul 8, 2020
They take your money and can't be found. Never answer calls.
I was told my system wasn't working. I contacted Sunrun, probably 10 times to get more info. Never answered my calls, emails. They are really really money grubbing idiots.
Response from Sunrun Inc.
Hello, we are sorry to hear about this negative experience and would like the opportunity to address any specific concerns you have regarding your services issues. Please feel free to contact us by calling our Customer Care team. Please feel free to call at 855-478-6786.
obigabson
Reviewed on Jul 8, 2020
It Doesn't Worth it, Stay Away from them!
I suppose to get $500 Home Depot gift card after the installation this February 2020 but they refused to send the gift card to me. I called the Customer Service, and they said I supposed to get a written note from the sales rep. I called the sales rep and he confirmed that I supposed to get the gift card. He called his supervisor to remind him about the gift card and the supervisor said he would work on it but up till now nothing has happened. Regarding the performances, you are better off without their solar system because your energy bills will be double of what you are paying before the installation.
Response from Sunrun Inc.
Hello, we are sorry to hear about this negative experience and would like the opportunity to address any specific concerns you have regarding your promo and sales issue. Please feel free to contact us by calling our Customer Care team. Please feel free to call at 855-478-6786.
Missing my solar due to lack of
Reviewed on Jul 7, 2020
Repairs are non existent
I’ve been down for 2 months. Call 1, no show as scheduled, call 2 rescheduled with another 2 week delay. Did show as scheduled and looked at error which I sent three weeks via a picture/email earlier and said they need to order a part. Call 3 checking on status, no response, call 4 I’m no longer your service rep but will forward. Call 5 checking on status and a day later get a canned email we are working it. Still no resolution. Sunrun can sure sell you the system but forget service, I’m still down!
Response from Sunrun Inc.
Hello, we would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. Please call our Customer Care team so we may address your issues. Our number is 855-478-6786.
Andrew Walker
Reviewed on Jul 7, 2020
Vivant solar is a company full of thieves and liars
I purchased a home that already had the panels on the roof, the first month I lived here I was over charged hundreds of dollars. I tried calling for weeks every other day to get it resolved, I kept getting transferred as nobody seemed to be the one who could help me. I tried email and chat as well and nothing. Still no refund as they continue to try and charge me for hidden fees and monthly services. If I could give negative stars I would give the most possible. I would tell anybody thinking about getting solar to just take all that money and burn it as it would be more beneficial to them as to provide heat. If I could get rid of the solar panels on my roof I would in a heart beat. DO NOT GO INTO BUSINESS WITH VIVINT SOLAR! They are dishonest thieves!
NNN
Reviewed on Jul 6, 2020
They said I would save on my electric
Don’t waste your time they said we would save on are electric it keeps going up every month. I pay double the amount them I did on my electric bill not worth it. Plus they said they were only going to put 15 panels they put 30
Joseph Clayton
Reviewed on Jul 3, 2020
Over charging
Entered a Solar lease with sunrun. Terrible mistake. Sunrun grossly over estimated energy cost. I now pay almost 50% more per kilowatt with them. 17 cent while local energy company is at 12 cents. Local energy prices are rather stagnant while their prices increase every year. Completely refer doing business with them
Response from Sunrun Inc.
We would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. We want to make sure we are fixing any service issues promptly. Please feel free to contact our Customer Care team by calling (855)-478-6786.
FLORENCE SINCES
Reviewed on Jul 1, 2020
DO NOT GO WITH VIVANT, RIP OFF COMPANY
Equipment was installed and our bill came to $240 two months in a row JUNE 2020, MAY 2020 . Vivant came out and told us the box they installed was broken. Called to get reimbursement and spoke to Juliena Gonzalez and they old us to call the finance company who has nothing to do with the equipment. They said we don't warranty equipment and its only two years old. SPENT 47k on this system and they wont help out with the system that they installed that was broken. DO NOT BUY A SOLAR SYSTEM FROM THEM! My name if Florence SInes and please tell your friends and family so this doesnt happen to you.
solar panels
Reviewed on Jun 30, 2020
terrible customer service
I am on the phone right now on hold, 5 phone calls, numerous transfers, still on hold! no one has anawers. The home has been damaged from a storm, the roof must be replaced. vivant sent an invoice on may 15th, so I could pay to have the panels removed to put the new roof on. then when the roof is done, they can reinstall the panels. The bill is $2,505.00. I have the money from the insurance company to pay today. I can not get anyone to accept the payment! Iam still on hold. It has been over an hour now.
Dissatisfied
Reviewed on Jun 27, 2020
Terrible service
They took a year to figure out a panel mounting problem. 24 panels were out for almost 3 months as they claimed they were waiting on parts. They refused to compensate for the lost power. They said they don’t monitor cust. owned systems, after all the salesmen claimed they do. I have a battery that isn’t working and they have cancelled two appointments of course after they were supposed to arrive to fix it.
Response from Sunrun Inc.
We would like to apologize for your negative experience with Sunrun. We are saddened to hear that your experience has not been the greatest. We want to make sure we are fixing any service issues promptly. We’d like to learn more about your specific situation and make things right. If you wouldn’t mind please call our Customer Care team at 855-478-6786 or email us at CustomerCare@Sunrun.com.
Dissatisfied customer
Reviewed on Jun 26, 2020
Worst company I have dealt with!
This company is based out of Portland, Oregon (that is where the bill comes from). Worst company I have dealt with. Electric payment to them last month was highest I have paid in almost 40 years. Customer service is terrible - they barely speak English, won't let you speak with a supervisor, you are on the phone at least 1/2 hour just trying to explain yourself, installation of 2 sets of panels 6 months late for first, over a year for the second, now paying more for my electricity because they added additional panels and went over 10,000 Kw (or something like that) and it now costs me more each month for my electricity. Refuses to shut down second system and am tied into contract for 20 years. Save yourself money and aggravation - find another solar company.
Rherlihy
Reviewed on Jun 22, 2020
Poor craftsmanship and customer care.
I went with them because I was interested in going solar and they showed up at my door. This company damaged multiple shingles when installing the mounts for the panels in the fall of 2019. Instead of informing me of the damage, they left and I didn't find the damage until the spring when I tried to sell my house. The damage claims department initially tried to hoodwink me by offering $200 to repair damages that a professional roofer estimated would cost at least $1500. I have to constantly contact them to get updates as they reach out infrequently. Their contract states that they will fix or pay for any damages to my property in a reasonable amount of time. Conveniently multiple representatives (Including my damage claim manager) have stated that they can't tell me what a reasonable amount of time is to have this claim resolved.
Edwin Moreno
Reviewed on Jun 18, 2020
Waste of my time
This people waste my time, I wait 2 months for this people said they can’t installed panels in my roof lies lies lies maybe it’s a good thing they have bad reputation.
Lewis
Reviewed on Jun 15, 2020
Not very happy
They came to my door
Response from Sunrun Inc.
Lewis, we are disappointed to hear of your dissatisfaction with how long it has taken to set up your service. We apologize this is not the Sunrun norm. Please feel free to contact us as this is not the norm, feel free to call our Customer Care team 85-478-6786. We look forward to speaking with you and turning this experience around.
About Sunrun Inc.
- 2007
- Installing since
- 3647
- Customer reviews
- 2.9
- Average rating
- 17
- Areas served
What Sunrun Inc. does
Services
- Installation
Licenses
- NO LICENSE REQUIRED
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where Sunrun Inc. works
- California
- Colorado
- Connecticut
- Florida
- Hawaii
- Illinois
- Maryland
- Massachusetts
- Nevada
- New Hampshire
- New Jersey
- New Mexico
- New York
- Oregon
- Texas
- Vermont
- Virginia
Where to find Sunrun Inc.
Head office
225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104