Sunrun Inc. logo

Sunrun Inc.

2.9 3647 reviews Solar installer in San Francisco, CA
  • Installing since 2007
  • 17 areas served
  • Licensed

Overview of Sunrun Inc.

With Sunrun, you get a new, modern energy experience – the freedom to power life how and when you want with reliable, affordable energy made from the sun.

What Sunrun Inc. customers say

Garret

Reviewed on Jun 6, 2019

Excellent service

I chose them because they Supply the best panels, installation services, and partner with the best companies. They are by the book and by the policy. I highly recommend this company to family or friends.

Response from Sunrun Inc.

Thank you for sharing this wonderful experience Garret we love to read about our customer's satisfaction! We make sure we take care of our customers in every way possible. Thank you for helping us create a planet run by the sun welcome to the Sunrun family.

Lucy

Reviewed on Jun 4, 2019

Don't do it!!! Horrible experience when transferring lease

We were assigned Danielle Perez Morales as our Transfer Coordinator and she was completely unresponsive to the point that it almost cost us the sale of our house and purchase of our new home. Multiple people called and left messages for Danielle throughout our escrow yet she never replied. I finally had to call the department and insist they not transfer me to her extension but instead be placed on hold while they tracked her down and she could pick up. Unfortunately, Danielle's suppervisor, Tricia Artment was completely unresponsive! At the end of the day, I would never purchase Sunrun for a new home and absolutely never consider purchasing a home with Sunrun installed. I would not even recommend it to my worst enemy!!!

Response from Sunrun Inc.

Thank you for your feedback Lucy, we are sorry to hear that this was your experience with Sunrun. We will share your communication with our Leadership team.

Andrew

Reviewed on Jun 4, 2019

Only Company I would Trust!

I had a great experience working with Sunrun and my sales rep. I live in Mission Viejo CA. The entire experience was as good or better than I would have guessed. Now I have over $800 bill credit. No Brainer! Bought my system through Costco which made me feel comfortable and got over $1,000 in perks! The other companies I was considering have already gone under! Sunrun was awesome from top to bottom!

Response from Sunrun Inc.

We're so happy to hear about your experience, Andrew! We strive to have happy satisfied customers. Thank you for helping us create a planet run by the sun.

KPSL2018

Reviewed on May 28, 2019

Great Experience

Other companies told me I need no roof work, but I decided to allow Sunrun to check my roof out. They did and said it needed a few thousand worth of repairs before I could proceed. I appreciated the honesty and my rep even gave me a bonus to put towards my roof work. Awesome rep and company has been amazing.

Response from Sunrun Inc.

Glad to see you had such a great experience! Let's create a planet run by the sun!

Michael W.

Reviewed on May 16, 2019

Dangerous Electrical Panel

Initial contact with field sales. Otherwise, no friggin' idea why.

Response from Sunrun Inc.

We are certainly disappointed to hear of your dissatisfaction with Sunrun. We would love the opportunity to discuss your concerns more personally, and see if we can reach a resolution for everyone involved. We certainly understand your concerns over the experience you've encountered. Please reach out to us and we address your issues.

Ordaz

Reviewed on May 15, 2019

Not what promised and bad cust rep

I was supposed to get a credit due to my solar panels not producing the amount that was estimated for the year, now they are telling me that they only cover only to a certain percent. Talked it over with the first customer rep, said i was supposed to get a credit, that they were going to investigate. Never got a call back, called back and was told that I was in the wrong, that the agreement doesnt specify that percentage. Had had nothing but bad cust service with them, looking for a way to get out of contract with them

Response from Sunrun Inc.

Hello, we are so sorry to hear that your expectations were met. Please know this is not the Sunrun norm and we want to address your concerns. Please provide me the full name on the account or feel free to call into Customer Care so we can start a case! Let's power forward!

Unhappy customer

Reviewed on May 14, 2019

Sales Representative Lied

I recently had solar panels installed in our home after a sales representative came to my door and did a great job "selling" us on the benefits of the installation. One of the benefits he guaranteed us with his sales pitch was energy efficient light bulbs for all areas of the house and a $1000 check as an incentive to sign up. My husband and I signed up and had our solar panels installed. We are very happy with the installation. However, it has been over six months since that initial conversation and "promise" but we have not received a check and we have not received the energy efficient light bulbs. Both my husband and I have talked to at least 15 people over this six month period of time. Each person promises to resolve the issue and promises to speak to the supervisor of this sales person. Nothing has been done. My husband was FINALLY able to reach Mr. Robinson after calling his home office to get his new number. Every time he called he went into voicemail. The home office provided my husband with the new number. My husband called Mr. Robinson and he proclaimed to be excited to hear from my husband and informed him he would meet him today, Tuesday, to deliver the check and give him the light bulbs. My husband left work early to honor the 4:00 pm appointment. Needless to say, not only did Mr. Robinson not honor the appointment, he did not call and my husband called him and sent text messages with no response. It appears he has now blocked my husband because his calls go directly into voicemail. My husband has now, yet again, had to call to complain and we are doing the run around game with managers and customer service representatives. These experiences led me to write this letter. After sending this letter I will be going to the various social media sites - LinkedIn, Instagram, Facebook and Twitter to express my sincere disgust with the service we have received from this company and this sales representative. After installing our solar panels several neighbors have inquired about our satisfaction with the process. Needless to say we have told them "don't do it" and we explained why. My assumption has always been that when home owners install outside projects like solar panels, the hope is that they will pass on the good experience. Unfortunately, we aren't able to communicate that experience to our friends, family members and neighbors.

Response from Sunrun Inc.

Hello, we are sorry to hear about your frustrations but we would love to look further into them. Please send us your address to online-reviews@vivintsolar.com. Thank you for bringing this to our attention.

DMC

Reviewed on May 4, 2019

4 months and counting

I live in Queens, NY. Sunrun disassembled my solar array on 12/26/18, and today 05/04/19 the panels are still sitting in my driveway. Representatives came 4/16/19 worked a little but due to the winds could not bring the panels up to the roof, next available appointment date is 5/22/19. Hopefully it's not a windy day or it'll be another month.

Response from Sunrun Inc.

Hello , we are so sorry to hear about the experience you had. This is disheartening, and not the Sunrun norm, we want to take the opportunity to change this experience around for you. Please feel free to private message us your contact information and we can review your case in detail.

Response from Sunrun Inc.

4364 170 St Flushing NY 11358<br />718-887-0578

Response from Sunrun Inc.

4364 170 St Flushing NY 11358<br />718-887-0578

Response from Sunrun Inc.

My panels were put back into service on 5/22/19 after being down since 12/26, 2018, at that time it was discovered that a meter connected to my system was not working. Since then Sunrun has scheduled 2 appointments that they did not show up for. Sunrun has no time frame when they will have the part or when the repair will be finished.<br /><br />To the sunrun rep I do not know how to private message you I have left my contact info.

Response from Sunrun Inc.

My panels were put back into service on 5/22/19 after being down since 12/26, 2018, at that time it was discovered that a meter connected to my system was not working. Since then Sunrun has scheduled 2 appointments that they did not show up for. Sunrun has no time frame when they will have the part or when the repair will be finished.<br /><br />To the sunrun rep I do not know how to private message you I have left my contact info.

Don't Use Sunrun

Reviewed on Apr 26, 2019

never use sunrun

Sunrun placed panels on my home and they were installed wrong, The panels created a leak in Dec. 2018, which destroyed my attic, my roof, and rooms in my home. It is now almost May and Sunrun has not taken responsibility to fix my home. They keep procrastinating and still taking money from the checking account every month. Keep in mind these panels have never worked because of a faulty box. So I have a non working box and a destroyed home. Thanks Sunrun. Maybe its time to contact a lawyer

Response from Sunrun Inc.

Hello, we are so sorry to hear that your expectations were met. Please know this is not the Sunrun norm and we want to address your concerns. Please provide me the full name on the account or feel free to call into Customer Care so we can start a case! Let's power forward!

Shelterdog

Reviewed on Apr 24, 2019

Maintenance--zilch

My system suddenly stopped working. Sunrun discovered the problem and sent a contractor out, who determined that the inverter failed. They had to order a new one to be shipped from Sunrun. They estimated 1-2 weeks. Over a week later, I got an email from Sunrun that it take 2-6 weeks. When I called Sunrun, they said they don't have any inverters, they have to order it from the supplier. They can't tell me how long I'll be without solar. They take no responsibility for the shipment of the product, tracking of it, or when it will arrive. I chose to lease the system because Sunrun said it takes care of maintenance if the system is leased. But they pass the buck. Why do they supply an inverter that can't last 3 years? Why don't they keep any critical replacement parts in stock? And why are they unable--or unwilling--to disclose whether it has been shipped or, if not, when? Let alone a date the replacement will arrive and be installed.

Response from Sunrun Inc.

Hello, thank you for taking the time to leave a review. We're saddened to see what you've experienced with this is not the Sunrun norm. We understand it can be frustrating when your system is experiencing service issues. Please feel free to contact us by calling Customer Care at 1 (855)-478-6786. Thank you for your feedback.

Jamie W

Reviewed on Apr 15, 2019

Great Company, Good service and WAY better products

Been with Sunrun over a year now, and everything went smoothly as expected. I was installed in about six weeks after signing up. Went the $0 out of pocket PPA route, and have been shocked at the difference in my utility bills. Excited I didn't have to shell out any capital, they even gave me a $1000 signing bonus through Comcast. Was close to financing through another company and happy I got another opinion. Sales was great, professional, and not high pressure. Installers were excellent and left no mess. Go with these guys, these other reviews must be from competitors.

Response from Sunrun Inc.

Thank you for this wonderful review, Jamie, we are so happy you are satisfied with everything. What a great experience and that bonus is a plus, thanks to our partnership with Comcast. Now you can help us create a planet run by the sun!

Jay

Reviewed on Apr 15, 2019

l love Sunrun

Sunrun has been amazing from start to finish. The sales rep set the right expectations and the installers did an incredible job. I was even able to get a $1000 gift card from Comcast for signing up with Sunrun. These guys rock!

Response from Sunrun Inc.

Thank you for sharing this wonderful review Jay! We love to see that the sales representative set the right expectation and that you were happy with the install. WOW that's a great bonus! Thanks to our partnership with Comcast this was possible. Let's create a planet run by the sun!

worst organization ever

Reviewed on Apr 11, 2019

worst organization I have ever worked with

It all sounded great. The sales person walked me through the process and 4 months later the panels were installed on my home. I put my home on the market and that is where the wheels began to come off the cart. It took 4 months and about 60 hours on the phone to get the panels off my roof. It took 14 months to get the panels reinstalled on my new roof after paying $8,900 to have them removed from my previous home. Once on the roof of my current home, it took another 5 months to get the panels to produce electricity and report correctly. IN the interim, Vivint has billed me for electricity I did not receive and is calling my from collections every one to two days to collect money they didn't earn. They still think the panels are on my previous home 18 months later, even though I have sent multiple emails to customer service and spent 3 hours on the phone over 9 different conversations with customer service and billing to correct the billing address to my home where they have the panels installed over the past year and a half. Nobody takes ownership, they won't give their extensions to follow up, emails to people who stated they would help are not returned. Worst experience ever and it continues.

John Dennis

Reviewed on Mar 29, 2019

Won't refund security deposit

SunRun had a contract with a property I bought. The required a security deposit to turn on electricity. Their representative confirmed in an email on September 13, 2018 that the deposit would be refunded when we sold the property. We sold the property in November 2018. We have not received the deposit refund. They are giving me the run around.

Response from Sunrun Inc.

Hello John, we would be more than happy to assist you with your deposit issue. Please feel free to call 1(855)478-6786, we want to address this concern as soon as possible. Or feel free to provide the full name as shown on the account and we can have a Specialist reach out to you.

Neang

Reviewed on Mar 18, 2019

Satisfied Customer

I love Vivint Solar Panel System, I would refer this system to others.

Roman L.

Reviewed on Mar 16, 2019

Branch of liars

Installed panels about 5 months ago. They did it very very fast. But inverter is dead now. It’s been a month I am calling them every day. Talking to a wall. They bs me so I leave them alone. When I catch them laying, they apologize and say it was a mistake. They even did not schedule appointment as of today. I spoke with managerS and all they say that tomorrow I’ll hear from them. I think they are very short of service people in NY. Ridicules.

Response from Sunrun Inc.

Hello Roman L. We are so sorry to hear that you are experiencing service issues so soon after install. We want to make sure you are taken care of in a timely manner. Please provide us your contact information or full name as shown on the agreement. You can also contact us by calling 1(855)-478-6786.

Frustrated

Reviewed on Mar 13, 2019

Poor Customer Service and Sales rep Totally lied or misled us

Where do I start? Right from the start this seemed too good to be true. I had my system installed in early December and now I am making solar payments and paying for electricity. In addition, I was told I would get this big tax break and at no time was I told that the tax break wouldn't apply if my tax liability was less than what the credit would be. I called my sales representative and he said I should have gotten with my CPA (nice). So instead of getting $21K, I only received just a little over $6K. Hopefully when I file next year, I will receive the rest of the credit but since my income is such with a lot of deductions already, I am guessing I will not see much more from this bad decision. So now, I will not be able to put the tax credit towards the total cost my solar bill and it will grow to be just as much as my power bill was originally. And trust me I wouldn't have taken the risk of damaging my roof and all the other problems that come with it just to break even. I would not recommend this company and based on the other reviews, not a good choice.

Response from Sunrun Inc.

Hello, we are sorry to hear about your frustrations. Please send your address to online-reviews@vivintsolar.com so that we can look further into your concerns and better assist you. Thank you for reaching out.

Ripped off

Reviewed on Mar 12, 2019

Complete scam, they use costco's name to rip you off.

Used them because of costco. They are criminals who will lie to you, tell you you anything you want to hear, until you sign, they get their commission and then disappear

Response from Sunrun Inc.

Hello, thank you for your communication we are saddened to hear about your experience. We want to make it right and turn this experience around. Please provide us your full name as shown in the agreement and a Specialist will reach out to you. Please feel free to also contact us via phone call to Customer Care 1(855)478-6786.

Disgruntled

Reviewed on Mar 12, 2019

Delayed our move in

We purchased a homed with leased panels. Currently, we cannot move in, because Vivint didn't initiate the transfer process when I called them and asked them to do it. Two weeks ago. Under investigation for racketeering and fraud here in NM, but all I'm talking about today is piss-poor customer service.

Response from Sunrun Inc.

Hello, thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear about your frustrations, but we would love to look further into them. Please send us your address to online-reviews@vivintsolar.com.

elbobo

Reviewed on Mar 12, 2019

They lie, repeatedly

they said I could add batteries afterword, not..... they redid my contract because the could not meet my guarantee Then they changed the agreed on rates......

Response from Sunrun Inc.

Hello, we are so sorry to hear that your expectations were met. Please know this is not the Sunrun norm and we want to address your concerns. Please provide me the full name on the account or feel free to call into Customer Care so we can start a case! Let's power forward!

Windsor in the dark

Reviewed on Mar 6, 2019

Poor service

Very poor service. I have had no solar production for 2 months. I have called and emailed repeatedly. I even texted the repairman with no response. They are supposedly ordering a new solar panel. For the largest solar panel company in the U.S. they sure don't have much inventory. Stay away. Go with someone else. They say oh if you don't meet your solar production them we will give you a credit. That credit is in no way reasonable compensation for the lost production and thus the lost crediy on my electricity bill. Again don't use Sunrun!!!

Response from Sunrun Inc.

Hello, We are not happy to hear about your experience. We want to turn your experience around because we care that your issues are addressed. Please call Customer Care so we can further investigate what we can do to assist.

Carlos lopez

Reviewed on Feb 26, 2019

Merced fresno area

Very fast installing the equipment but only because they want to get the money fast once they get it they dont answer the calls for info They install the panels with poor quality work patching roof very poorly Check other companies before signing eith sun run

Response from Sunrun Inc.

Thank you for your communication, Merced. We are very disheartened to hear about your experience with us. We would certainly love the opportunity to work towards a timely resolution on this issue. Please contact Customer Care 1(855)478-6786. We want to change your experience, thank you for letting us know about your concerns.

Nicoleto

Reviewed on Feb 23, 2019

Terrible company

We contracted to have over 90 panels installed on our large flat roof about 8 years ago. We expected to save a great deal of money. It never happened. When adding our Hawaii electric and the sunrun bill together the bill actually stayed about the same. I am very busy and finally contacted them after a couple of years as to why no savings. They sent out a tech guy that said the monitor needed a router as ours in the house did not reach its mentoring device. The teck asked me to go buy a router and set up in our storage shed. I responded that that was not my intention and they must be responsible for it. I never saw the guy again. I do not think the system was ever mentored as was in the contract. After approximately 2 years the roof started to leak. We asked the company to take off half of the panels off the roof. They did for $100 per panel. They forgot to turn the other panels off and my roofers received quite a shock when they touched the live wires. The companies response was no harm no foul if no one was hurt. When the panels were installed again the roof was damaged and of course no help from Sunrun.I sold the home a year ago and the new owner did not want to take over the contract until the roof and all of the were panels working. Sunrun has now sent a demand letter for over $129000. I am filing a complaint with Hawaii consumer affairs and it looks like I will have to hire an attorney. They breached there contract so many times I can not count them. Stay away from these guys. HELPFUL Be the first one to find this review helpful

Response from Sunrun Inc.

Thank you for your communication. We certainly understand your concerns over these high utility bills you've bee receiving. We'd love the opportunity to look into these savings concerns. Please reach out to Customer Care we'd love to take this opportunity to turn your experience around.

proxxy99

Reviewed on Feb 22, 2019

Bad Customer Service -- could be better

This rating is for the customer service. The installation crew was good as well as the follow-up team that ensured i had the right information to get my tax credits. Now the issue: - In less than a year, the inverter shut down and is not generating electricity (costing me more money cos I had to revert back to the BGE for electricity). I called the Customer service and got the run around. I kept calling everyday, and hearing a different story. UTTER INCOMPETENCE. - The other issue is that support is supposed to be monitoring the systems and should alert you when there is an issue. I never received any such alerts and didn't know I wasn't generating Solar power for almost 2 months!

Response from Sunrun Inc.

Hello, thank you for reaching out. We are sorry to hear about your frustrations. Please send us your address to online-reviews@vivintsolar.com so that we can look further into your concerns.

StacyG

Reviewed on Feb 20, 2019

Paying So Much more!

I am extremely upset with this company and our solar "savings". We were told our bill would be about $90 a month and OCCASIONALLY we may get an additional bill from the electric company they said we had to use. That has NOT been the case! Our bill from the electric company has consistently been $100+. I don't know if we needed more panels or what is going on. I'm extremely dissatisfied. I want to have them removed! They are NOT saving us anything! Our installation was a complete nightmare! I thought using solar would save us money but it's only cost. Don't do it!

Response from Sunrun Inc.

Thank you for contacting Sunrun Customer Care. To determine how much the solar system produced, as well as how much energy you used within a given month, you will need to look at both your Sunrun invoice and utility bill. <br /><br />The Sunrun invoice will have the total amount produced. Your utility bill will show how much excess energy was pushed to the utility grid and stored as a credit. Your utility bill will also detail how much additional energy you needed to purchase from the utility. <br /><br />The sum of the total production from the system and the additional amount purchased from the utility is your total usage. Unfortunately, Sunrun does not have access to the utility company's internal billing and metering, so we cannot tell you how much energy was stored as a credit with them.<br /><br />Please feel free to contact Sunrun Customer Care with any further questions. You can reply directly to this email or call us at 855.478.6786 x2 during our normal hours of operation, listed below.

About Sunrun Inc.

2007
Installing since
3647
Customer reviews
2.9
Average rating
17
Areas served

What Sunrun Inc. does

Services

  • Installation

Licenses

  • NO LICENSE REQUIRED

Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.

Where Sunrun Inc. works

  • California
  • Colorado
  • Connecticut
  • Florida
  • Hawaii
  • Illinois
  • Maryland
  • Massachusetts
  • Nevada
  • New Hampshire
  • New Jersey
  • New Mexico
  • New York
  • Oregon
  • Texas
  • Vermont
  • Virginia

Where to find Sunrun Inc.

Head office

225 Bush St., #1400, San Francisco CA, 94104

Open in Google Maps (opens in a new tab)

Sunrun Inc.

Free quotes, no obligation

Get quote