YSG Solar
- Installing since 2010
- 2 areas served
- Licensed
Overview of YSG Solar
Highest quality equipment, Top rated customer service and best price. -Flexible payment options so you can own your solar panels. -25 year parts,labor and power production guarantee. -Quality equipment from manufactures with over 35 years of experience. -No paperwork required, our processing department makes solar simple. -A+ Rating with the BBB. -Over 1,000 Installations Completed. -No hidden fees or charges.
What YSG Solar customers say
S. C.
Reviewed on May 31, 2026
YSG Solar is the worst company to exist. Be cautious to their contract practices. They breach contracts and are nothing more than a fraudulent corporation. They sold me cheap solar panels with their bait and switch tatics. Company filed bankruptcy couldn't recover loss from federal court. Beware!!!!
JF
Reviewed on Mar 22, 2026
POOR customer service
We're the house owners and YSG installed solar panels for us in 2015. However, they never closed out the open permit with the Town of Oyster Bay. Right now we are trying to sell our house but can't close because they failed to complete their job properly. We will be asked to take out $10-20k to put in escrow if we want to close while trying to get this resolved. When we reached out to YSG, we were told that this wasn't their priority. This company has no accountability and credibility. Do not trust them.
Saba
Reviewed on Aug 2, 2024
service post instalation
Unfortunately we used YSG solar to install solar Pannel for us in two phase; and after finishing they are not responding to email/call for any service question and we need to find other company to take care of our system now. Never ever recommend using this company, be careful what you put yourself in by choosing them and I found a lot of problem with our roof due to their installation and anyone goes to my roof is shock with the way they did it!!!!!!!!!!!!!!!
Derek W
Reviewed on Jul 20, 2023
My solar system stopped working and now I can't get in contact with them. (Called for months and emailed them)Use another solar company if you don't want future headaches. I had issues with YSG for years, especially with the passing of permits and things related to the DOB. (Took a whole year and prob would not have been done if i did not get involved with numerous contacts to the DOB) My consumption meter stopped working a year ago and they refused to fix it, they offered to send me a check to have someone else fix it but it's been a year and still no check with multiple follow ups. Now my solar panels are no longer working and I am stuck with no support. I'm a person that never likes to leave a bad review, because i don't believe in reputation shaming. But YSG definetly deserves the 1 star. Stay away from YSG. Wish I never did business with them. NO INTEGRITY WHATSOEVER.
Nilesh Soni
Reviewed on Jul 17, 2023
YSG SOLAR - you don't save anything doing business with David.
David Magid and his company YSG solar has been dragging their feet and avoiding an install of SONNEN battery for my residence. It's been 4 plus years of false promises, shady work and unqualified people trying to patch up a totally dysfunctional business. Please don't do any business with YSG solar. If there was negative rating available --- YSG SOLAR is a perfect candidate to get one.
PatrykBG
Reviewed on May 8, 2023
No support from the installer, lies and breach of contract
Unlike many of the horrible reviews (posted literally everywhere), we actually did get our system fully installed by YSG Solar, and even with **their two years of delays (and two failures) for the electrical inspections**, I was willing to let bygones by bygones since we had a working system at the end of it all. Promises were not kept, but we didn't want to keep fighting and we thought we were set since the contract literally states that all major hardware had a 25 year labor and performance warranty from the manufacturer. How foolish we were to trust this company. Last month, our system just stopped working (no power generation at all), and after looking at the inverter (the brains of the solar system), it was very clearly a HW issue with it (literally, the inverter states "Error 18xB7 HW ERROR). So we naively thought we could get ahold of YSG Solar to work through the warranty process. However, after two weeks of constantly being ignored (through dozens of calls and multiple emails) I went straight to the inverter manufacturer, and that's when everything went from bad to worse. What we received was not a 25 year, manufacturer-warrantied, labor and performance-included system, but a 12 year parts-only inverter warranty. We've had to manually set up the RMA, and it will cost us two grand(!!!) to have someone else install the inverter. What's worse, YSGSolar still refuses to talk to us at all, and it was only after the BBB stepped in that we even got any response at all (and of course, the response was basic lies and fake "let us know how we can help" offers that they have no intention of following through with. We now have to pay that $2000, AND file for arbitration, AND deal with zero support at all, even after having been promised 25 years of peaceful power generation. They do not follow through with any of their promises, and after reading everything else others have stated, I find it an unexpected blessing that at least we're not in a worse state. In the end, the only nice thing I could say at this point is that if I could rate them negative stars, I would probably still only rate them zero stars instead of negative, but that's only because we got lucky and somehow our system actually got completed. But their false promises and lack of support will screw you over if you use YSGSolar, so don't. Save your money and go with another installer.
Molly
Reviewed on Jan 1, 2023
Total Fraud
They installed our panels in April 2022. Is is December 31 2022 and we still are paying ConEd. We have hired lawyers and they are not even responding to the lawyers. They promised our lawyers in October that they would be reimbursing us for part of the cost and we have heard nothing since. We have called the permit office in Yonkers and they have never received any paperwork or permitting from YSG. This company is a total fraud and disgraceful. NEVER USE THEM!!!!!!
Mukith
Reviewed on Sep 16, 2022
SCAM COMPANY
These company is a big scammer. They rob you and leave you. Everyone should contact their local attorney General and file complain. Most of all contact Consumer Affairs. Chelsea, Ken, Raymond, Nadia, all of them are scammers. Be extremely careful…….find another company
Larry
Reviewed on Sep 16, 2022
BIG FRAUD
They are big fraud. They talk big to get you to commitment and than the fun part $$ as soon as you pay them, they forget about you. They dont pick up the phone. Don't believe me. Try your self call their main number and see. Most of the review are done by them with 5 star. The real review are the one with 1 star. The company YSG SOLAR AND ALPHA SOLAR is same company. They change name to deceive people. Be careful. DO NOT DEAL WITH THIS COMPANY.
MOHAMMED
Reviewed on Sep 14, 2022
YSG IS FRAUD !!!
KEN AND HIS TEAMS ARE FRAUD... AVOID THEM AT ALL COST IF YOU LOVE YOUR MONEY !! they will LIE to you to get your business and once you sign up they make you call the bank to get the funding approved after they HANG YOU TO DRY. system will not connect so basically you have solar that is out of order. ENJOY THE EXTRA LAYER OF STEEL ROOF !!!!!
Ashek Islam
Reviewed on Aug 30, 2022
SCAM COMPANY
WARNING DO NOT DO BUSINESS WITH THIS SCAM COMPANY!!! LOOK AT MY SCREENSHOTS!!! You're going to get stuck paying for a system that doesn't work I can promise you that! My solar system has been in need of repair since March 2022 (now August 30th 2022). Pigeons even made a home under the solar equipment installed on the roof because the technicians improperly installed the critter guards. I have a long email of back and forth to prove my claim and of course the long history report of my actual solar system. YSG Solar IS A SCAM! Look at all these fake accounts giving high praise to what is really a SCAM company. 99% of the reviewers here have less than 3 total reviews. Here's a few examples of the many outrageous excuses to not come out and repair my warranted system (screenshots attached): *MAY 31, 2022* FROM: Chelsea Watson-Operations Manager Hi Ashek, Our crew lead just came back after losing a baby and we are working on scheduling all of our service visits now, I will send you a date asap for when they can come troubleshoot. Thanks for following up, we can hopefully get someone there in the next 10ish days. *JULY 21, 2022* FROM: Chelsea Watson-Operations Manager "I'm really sorry to hear about the pigeons. I wasn't aware that the critter guards were left off, I will make sure the crew clears the pigeon homes out and replaces the critter guards when they come to reset the rapid shutdown. Our crew lives together in a big dorm and all have Covid for the second time this year. As soon as they come back, your home will be the first that I send them to. Thank you for being understanding, I realize this can be very frustrating. I look forward to wrapping this up for you."
Maruf Ahmad
Reviewed on Aug 8, 2022
Stay away of this solar installer
DO A FAVOR TO YOUR SELF, STAY AWAY OF THIS COMPANY. There is nothing good about this company. Most of the reviews here are thier own, look at their google reviews, you will find the real pictures. The promised solar will up and running within 6 to 8 weeks. It's been 18 weeks they installed the panels, No inspection, no solar power. They do not feel the responsibility to reply email, phone call goes to voice mail. I have to send email, text and call then might be getting any answer. And answer is excuse. Project manager even do not bother to give me any update. Every month making the payment for useless panels on my roof. What worse it can get!!
SANDOR
Reviewed on Jul 14, 2022
YSG SOLAR - NO LIVECONTACTS AVAILABLE BY TELEPHONE
YOU MAY LIVE A MESSAGE TODAY ... DONT HOLLD YOUR BREATH FOR THEIR ANSWER OR CALL BACK OUR SYSTEM IS DOWNN SINCE 07-14-2022 LEFT MRSSAGES.. GUES ... RIGHT - WE;LL RETURN CALL IN 24 HRS ...
Howard F
Reviewed on Jul 6, 2022
Poor Excuses for non performance
At first everything seemed to be going well and signed a contract on 12/15/22. I liked the proposal and the design it was of a better quality then others. The building permit was initially filed in March 2022. The Greenburgh building department asked for some more details in the drawing. I was told 1 month later that the permit was applied for again. After over a month, YSG did not know what the status of the permit was. I checked with the building department, and was told no permit was filed. I asked YSG what the was going on, and they said the business was acquired by Alpha Solar Group and the documents got lost in the shuffle and it would be taken care of right away. Two weeks later, I was told my installation date would be in 1 month on July 27th. The next day I checked again with the building department, and found that no permit was filed. I was told that they had an insurance issue, and would not bed able to file a permit for 30 to 45 days. On June 30th I spoke to the sales rep, Ken Decicco, and notified him that I am cancelling the contract for non performance, and requested a full refund. I also notified Chelsea at operations, requesting delivery notices and return receipts, neither of which were received. I paid YSG $11724 and have nothing for it.
PeruVian
Reviewed on Aug 24, 2021
DO NOT USE.
Find another solar company! I’ve had YSG panels for about 5 years. My electric bill went down approx $50 in the winter months. And INCREASES every summer. When I call (3 times a year) for an explanation, or to UNDERSTAND what is going wrong I’m spoken to like “a crazy lady”. But when my husband calls it’s all “yes sir, no sir, we will figure it out sir” Only then to have no one return calls. This company is run like a frat house.
YSG Solar is a fraud
Reviewed on Jul 23, 2021
DO NOT USE YSG SOLAR.
We were fraudulently induced into entering a contract with a $2000 rebate and after installation, we contacted them for the rebate and we were told that the salesperson no longer works there and they wouldn't honor the rebate that he promised us in writing. Filed a complaint with the NYS Attorney General Consumer Frauds Unit and the Better Business Bureau.
Response from YSG Solar
Hi Michelle, PLEASE CAREFULLY READ THIS RESPONSE: We are sorry you are frustrated but do not appreciate the false claims. We sent a promotion to another individual, that was forwarded to you. You signed a contract without this promotion in it. After the installation was completed you brought up the fact that you felt entitled to this promotion since you had a copy of the email. We advised you that this was not valid and also that your system was not large enough to receive this rebate—as the $2,000 exceeds 20% of your entire project cost. We agreed to give you a discount of $1,000 in good faith. You have continued to request additional money and state that you will leave negative reviews because you are an attorney if we do not pay you this money. We appreciate your business but we do not operate like this. YSG is a family operation looking for honest customers to work with and provide service to for 25 years. If you would like to discuss this further, or would like to see the copies and timeline that we prepared after investigating this file, you can call us at (516) 855-7283, or send an email to operations@ysgsolar.com. Thank you, YSG Solar
Gearhead1483
Reviewed on Mar 20, 2021
Regret
So I used this company on the recommendation of a friend and I absolutely regret it. Now I know this review is coming a few years too late but finally got around to doing it. I had the system installed in February 2018. The original design of the system was for 22 300 watt panels with the solaredge 7600 watt inverter making it a 6.6kwh peak system. Due to my house having a flat roof they would of had to put 2 panels on the lower roof so to keep it looking symmetrical we agreed to add 2 more panels to the system which should have made it a 7.2kwh peak system. Install went fairly smooth only issue was the installers left a mess in my basement, not a huge issue but unprofessional. Once we got into summer I started noticing my system is clipping at 5kwh. I found this odd considering the system size. I look at the inverter on my house and notice its not the size that was supposed to be put on. They installed the solaredge 5000 watt inverter. I brought this up to the company numerous times and was basically blown off every time and fed lines of crap as to why that inverter was put on. Fast forward to 2019 and we started getting a leak in the ceiling in my youngest kids room. YSG sent their roofer out to look at it and confirmed it was from the install. YSG only wanted to patch the spot on the roof. After arguing with them the agreed to remove the system and WE paid to have the roof replaced that they messed up. After the roof was replaced we fought with them for about another month to get the panels reinstalled. They kept canceling appointments, and one of the appointments we had the installers never came but aparently(according to them) had actually come and finished the job. Obviously a lie because the panels were still pulled up in front of my garage, oh and I couldn't use my garage this whole time because where the panels where. I do not recommend this company. They promise you one thing and don't deliver. Oh and I had talked to the owner of the company that installed my father's solar system and he confirmed what I already new which is that they under powered my system with the smaller inverter. Do yourself a favor and stay away.
MICHAEL S
Reviewed on Jan 15, 2021
STAY AWAY
YSG Where do I from? My Awful Experience with YSG began back in February 2020. After numerous of phone calls with Kenneth, the sales associate, pushing to sign the contract to have YSG install my solar. Upon our conversation he promised that the system will be fully installed before April of 2020 which of course it never happened because YSG doesn’t have installers. FYI, YSG sublease their contracts, which means you are not dealing with installers that directly work with them. Finally, they scheduled dates in June of 2020, I would call out of work, but they would not show up for various excuses. This occurred three times! Finally, they showed up the second week in July, when they came they were unprepared missing many equipment and material. And to top it all, they didn’t have a master electrician on site. I have contacted Kenneth, and requested to have the master electrician on site, he claimed that the electrician has a flat tire and they were going to send him an Uber, and of course that was another story, the electrician never showed up. The biggest problem was when the installers went on the top of my roof and began drilling, realized that the drawing that YSG provided was inaccurate and at this point was too late. YSG, claims that they get the best 4K satellite drawing of anyone’s roof which is incorrect because they had to modify the drawing to place the panels, which I felt bad for the installers since I wanted to get this project over with since it’s been taking too long. Installers would have to run to Home Depot and to the warehouse constantly and multiple times for missing equipment throughout the day, as a result, the projects continues to be delayed. Installers came approximately 6-7 times including the time when I was away, and completed the project without notifying me so that I would release the loan money to them. The procedure for opening up loans, which YSG is most concerned about this, the only THING they will harass you for. They run your credit twice to apply for a loan from a company called Green Sky, this money, they use to buy their equipments. Then , they will run your credit again by Service finance, and they will tell you that you have 18 months without any interest, which they will HARASS you until you make the validation phone call so the money is released to them. DON’T MAKE THAT MISTAKE which I did, unfortunately!!!! You are releasing the full money to YSG, without passing inspection, which it failed the first time, which occurred October 2020. The panels were up on the roof without being connected from August 10, 2020. After a conference call with CEO of the company (David), which I will tell you all about my experience with him. David is the owner of the company, he will get involved when you call up your loan companies as you contact them to let them know that the project is incomplete and you wouldn’t want to release the money. This man will sweet talk to you, he will state various laws, will assure you th
Disappointed customer
Reviewed on Nov 18, 2020
Would not recommend to my enemy
I would never recommend this company. They over promised and under delivered. It took them almost a year to complete the installation. Most of the things they promised they could do, never happened. Our roof started leaking after the panels were installed. We had to pay someone to uninstall and reinstall the panels and even though we agreed to pay for this service they cannot find someone to reinstall our panels. They do not have employees, they are just the middle man. The subcontractors they use are terrible. They never seem to know what they are doing. They have keep coming back to redo the same work over and over.
Trish R.
Reviewed on Sep 1, 2020
Terrible! Run from YSG Solar. Read all of the negative reviews.
They do not call you back when you need them!! Read all their negative reviews, they are so true! I am still under warranty with them and they will not call me back! Over a month of BS emails from them, still no call back. They won't answer my emails anymore. Sept 10, 2020 is when my contract runs out. Please find another company!
Response from YSG Solar
Hi Patricia,<br /><br />We are sorry for your frustration and I know you have had communication with our support team regarding your concerns. If you wish, we are able to provide images showing how your solar panels are generating power and are fully operational. We understand that you are starting to see higher electric bills. The solar panels on your roof were installed 5 years ago and were designed to provide a certain quantity of energy—which they are providing. We understand that you would like more power out of the solar panels. This requires additional solar panels, or an energy audit to understand why your energy usage has increased. YSG has no control over your energy usage, but we can recommend a company that can audit your usage to help reduce your electricity usage. This is not covered under your warranty as it is a separate service. We are happy to provide images showing your system's generation for the last 5 years.<br /><br />Thank you,<br />YSG Solar
Brigitte
Reviewed on May 27, 2020
We regret going with YSG Solar
We have been dealing with them for more than a year and still our panels are not connected to our meters. They lie to get you to go with them and are very unprofessional!
JAG
Reviewed on Feb 29, 2020
Stay away - use another company
YSG is not a professional company from making false promises on schedule to the owner, David M. is not accountable. I was told the system would be completed In 2 months at most. That was in November 2019, everything will be installed in 1 or 2 days I am into my 3rd visit and still Not fully installed. I am dealing with an incomplete installation and a YSG team that's not accountable for what they do. I was told on 12/24 the rest of my connection will be 3 or 4 weeks. David asked me to approve the loan on 1/2/2020 and everything will be completed in 3-4 weeks. All it was so they could get paid, since he has avoided contact with me. I asked for call backs. Do not approve any loan from Service Finance Company, LLC until you are fully operational. Stay away from YSG, I have had an issue every step of the way, not one item or schedule has been kept. I will update my progress until my system is connected updated - 2/6/2020 As of 2/28 I have not received any schedule of my interconnection, e-mails and schedule request have gone un answered for weeks. I keep on getting the run around, I get the talking to Nora or David but no answers from Ken D who was my sales person. My loan payment has started in February and now I am paying for a system that's not operational plus my electrical bill. Two bills and not end to it. I have contacted Service Finance Company, LLC and waiting on their reply. I will update my progress as I hear back from Service Finance Company, LLC or when David M. decides to complete my project or call me back as requested. Updated 2/28 As of April 10th, YGS has not completed the installation of my system. In addition, I have contacted my municipality and the 3rd party contractors they use and understand that the Electrician and Architect have not closed the permits. All items and incentives agreed on the sales contract have not be provided. Stay Away from YSG, I will update my progress at a later time
Response from YSG Solar
Dear Customer,<br /><br />The installation of your solar equipment has been fully completed and was done at the end of November 2019. YSG does not receive any payment at all until we finish the construction at your home—which we both agreed and defined in our service agreement is once the solar panels are installed. This is not defined as to when the power company exchanges your meter.<br /><br />YSG does not control when your power company, PSEG, exchanges your electric meter and the Service Finance Company who funds your project pays the installer once construction is done, not when the meter is exchanged, for this reason. The solar industry is a very regulated industry and we are required to go through multiple processes to comply with all regulations and laws.<br /><br />YSG has completed over 3,000 solar panel installations and understands the process well. When you, and all of our customers, decide to go solar we send an email out explaining that there is a typical delay from the point your solar panels are installed until the power company operates them. At the end of 2019, you and many customers had solar panels installed due to the tax credit getting decreased. This has slowed down the process for the utility to deal with this volume. YSG will continue to follow up and, as we explained to you on the phone and via email, your power company should be exchanging your meter within 2 weeks.<br /><br />Thank you for understanding the process,<br />YSG Solar
SolarHomeInBrooklyn
Reviewed on Oct 31, 2019
Like a clinic in bad service
I signed up with YSG in June, and it's November and I'm still trying to get things concluded. It's becoming a full time job trying to track them down. They don't respond to emails, phone calls. They miss (many) appointments. It's bizzare - I am not even totally sure if they are still in business, or if they'll be tomorrow. The worse part is that I already have solar panels on my roof and which started to work but are already malfunctioning and they don't respond, and I don't know who will honor my seemingly swiss-cheese warranty. Looks like my job is heading to court, prospective clients may take heed.
Al18
Reviewed on Aug 30, 2019
Piss-poor knowledge and project management
I reached out to YSG Solar to get a system with a back-up battery in NYC. Heard mixed messages from different installers, but YSG were adamant that they can do the solar system and have a back-up battery from Sonnen. After some back and forth, finally signed on the dotted line. Then the fun began. Took another month and multiple calls for the permits to be even submitted. Then, on the eve of installation, the PM gives me a surprise -- they can't do the battery they promised, as it is not approved by NYC (after 30 different times telling me it was ok). There is only one option for the battery -- pretty much take it or leave it situation. After a week of back and forth, the installation day arrives -- Monday. We made it clear to the YSG PM that we want the system to be fully installed that week, the sooner, the better, preferably by Wednesday. A crew and supplies arrive. They get to work. Mid-day it turns out that not all of the supplies were delivered, and some of the key elements of the PV system were not on the truck. 30% done, the crew leaves. PM communicates back that the required parts are backordered and he has no clue where they are. Finally, on Wednesday, he arranges that some of the supplies (enough to finish the PV system, but not the battery) will be delivered the next day. We make it clear to him that we are expecting the crew on Friday to finish work. Thursday comes. Supplies arrive, PM is MIA. Now he can't find a crew to install it on Friday, maybe the following week. Still in the middle of this. When I first signed with YSG, even after some back and forth, I wanted to recommend it to my friends, and acquaintances, even recommend a commercial project for them. Not anymore. Just want them to finish, do a good job.
About YSG Solar
- 2010
- Installing since
- 149
- Customer reviews
- 4.2
- Average rating
- 2
- Areas served
What YSG Solar does
Services
- Installation
Licenses
- NY General Contractor - 606125 N
Reported by the company. SolarReviews has not independently verified these.
Where YSG Solar works
- California
- New York
Where to find YSG Solar
Head office
401 Railroad Avenue, Westbury NY, 11590